tisdag 14 september 2010

Tråkigt väder

Vädret blev sämre ju längre dagen led så idag har det inte blivit många knop ute, mina tjejer är ju som bekant inte direkt glada i regn och ligger hellre i soffan/sängen vid regniga dagar. Vid lunch hade vi dock en skön promenad innan regnet kom och på eftermiddag åkte vi förbi hagen när jag ändå skulle en snabbis till affären. De gillar att få springa runt fritt även om Agata helst ser att hon har en kamrat som leker på samma sätt med sig.

Har nästan fått ordning på mitt skrivhörn också, kommer bli superbra när det är klart och sybordet ska få flytta in igen som det ser ut. Man tar sig inte tid att dra fram symaskinen om den inte har en egen plats har jag märkt.

Har haft en genomgång i hundarnas leksaks- och tugglådor. Kastade en del gamla leksaker som var trasiga och en del tugg som inte används längre fick också åka i soppen. Trots detta finns det fortfarande en låda tugg framme och två lådor med leksaker. Lådorna är inte jättestora men det blir en del. Försöker lära Agata att städa efter sig när hon lekt men än så länge kan hon bara stöka till :)

Kikade på the mentalist nu ikväll, gillar faktiskt det programmet. Första avsnittet jag såg var typ sådär men nu tittar jag varje vecka.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar