onsdag 15 september 2010

Röstat, böcker och annat

Sov otroligt dåligt inatt så det blev en lång sovmorgon innan jag var pigg nog att ta itu med dagen. Vilken tur att man har coola hundar som nöjer sig med en kortare kiss och sedan sova några timmar till.

När vi väl kommit ur sängen tog vi oss en promenad och så kikade vi hur lilla hagen såg ut. Den sköts tyvärr inte om direkt bra och det är nu ca en dm mellan marken och staketet och staketet har gått sönder på ett ställe. Jättetråkigt men vi kan inget göra eftersom vi inte bor i området som har hand om den. När jag beslöt att vi skulle gå hem började det droppa från himlen och innan vi var hemma vräkte det ner. Resten av dagen har fortsatt ungefär regn/uppehåll/regn/uppehåll. Dessutom är det gula löv överallt och det känns verkligen höst ute.

När mamma slutat jobba åkte vi och röstade och jag hämtade några böcker på biblioteket. Sedan hängde jag med hem till henne en snabbis och letade rätt på en transportväska. Min transportbur råkar vara i Finland just nu eftersom våran lilla kattunge Tower som vi exporterade tog den med sig, den kommer tillbaka med en ny kattunge så småningom :) Skulle väl egentligen behöva köpa mig en transportbur till men just nu står det inte högst på listan, ska rota hemma hos mamma först och se hur det ser ut där först.

Hemma igen tog vi en kort kisspromenad (regn igen) och sedan blev det en kväll i soffan, vi eller ja jag såg Resident evil, trean (vad den nu heter). Nu är den slut och jag ska strax väcka tjejerna och ta med dem ut en stund.

Imorgon ska jag läsa en massa och skriva ihop något litet till skolan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar