torsdag 9 september 2010

Kursstart mm

Idag hade vi kursstart på kurs nummer två för hösten, en kurs i samtalsanalys med uppsats. Det innebär grupparbete och jag tror det kommer bli jättekul, har redan ett bra uppslag och nu hoppas vi på samarbete från elever, lärare och föräldrar.

Efter skolan åkte jag hemåt och fixade med hundarna och sedan drog jag mot ÖB som hade lite saker som jag ville ha och väntar man för länge tar de slut. De hade fått hem "min" kattsand igen också så jag kanske ska bunkra några fler lådor (har bara typ sjuttio kg kattsand i förrådet). Köpte iaf en ny grillvante och en sådan där fyrkantig som jag inte kommer ihåg vad den heter. De går iaf i vitt/svart/guld och svart/guld. Kastade en av de gamla som jag haft i flera år och som inte känns rena trots att man tvättar dem. Lite hundgodis följde med också samt lite småsaker som behövdes.

Imorgon är det lite jobb som står på schemat, tillbaka till mina härliga ungar. Att jobba med barn är både underbart kul och utmanande. Man har aldrig tråkigt det är en sak som är säker. Till kvällen så blir det nog middag här hemma, ska försöka lura hit stora lillebror då det är alldeles för sällan vi ses. Syrran och Fredrik kommer iaf om inget inträffar.

Måste även jaga fler böcker till mina kurser, har inte fått tag på alla ännu. Har även en del att läsa eftersom nästa inlämningsuppgift är imorgon. Mkt att läsa och fixa med när man går i skolan, skönt att man får vila och jobba lite ibland istället :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar