tisdag 7 september 2010

Tisdag

Fyndig kommentar eller vad, ja om det vore någon annan dag kanske :)

Morgonens veterinärbesök gick som väntat bra och vi kunde glatt meddela Zillys nya familj att hon kunde flytta som planerat. Hon kommer få det kanon min lilla kisse även om hon såklart också kommer bli sakna här hemma.

Mitt i stöket när jag höll på att fixa här hemma plingar telefonen och en person undrar om jag hade kvar min valphage. Jag har ju försökt få någon intresserad av den hur länge som helst eftersom jag själv inte har någon användning av en valphage och det känns onödigt att den ska stå i mitt förråd och skräpa. Kvinnan kom hit och hämtade hagen så nu är det en pryl mindre i förrådet och den kommer till användning. Två flugor i en smäll, tacka facebooks bytes/säljes/köpes sida för hundprylar.

Nu ikväll har jag lagat till några portioner fiskgratäng och själv fick jag lite smålyxig tisdagsmiddag då jag sprang förbi superbillig lövbiff på ICA Maxi. Köpte också ett gosedjur för en tia och lite smått och gott. Äter fortfarande en hel del halstabletter för halsen så jag fyllde på både det förrådet och näsduksförrådet.

Pratade med mamma idag och vi funderar väl på att anmäla Xantia och Moon till utställningen i Uppsala 10 okt. Får se om det finns några platser kvar då anmäldningstiden började för några dagar sedan. Är ju lite speciellt med katt då det finns ett maxantal som får deltaga så ibland gäller det verkligen först till kvarn. På hundanmäler man och kommer med oavsett om man anmäler första eller sista anmälningsdagen likadant var det på marsvin när jag höll på med dem.

På tal om marsvin så till helgen går årets Nordiska mästerskap av stapeln i Vilsta, Eskilstuna. Mer info på www.svenskamarsvinsforeningen.se Funderar på att åka dit, var ett tag sedan jag var iväg och kikade. Själv har jag fått inse att så länge marsvinen inte kan ha ett eget rum är det ingen ide att ha några eftersom båda hundarna tycker om dem på lite fel sätt. Tråkigt nog för jag har haft så många härliga år i "marsvinsvärlden" och jag dömer fortfarande lite då och då vilket är kul. Jag födde under mina år upp många härliga marsvin av många olika raser. Folk tyckte nog att man inte var helt klok när man berättade om det fast å andra sidan har jag fått dom blickarna även i andra sammanhang. Ex när man berättar vad man betalat för en hund eller att man åkt på utställning med katten till Norge osv.

På bild (ursäkta kvaliten) ses SCH NCH Nattsmygarns Cralto, född hos mig och pappa till flera ljuvliga bebisar och sedemera exporterad till Norge.



Även hans bror SCH NCH Nattsmygarns Chamdar fick bebisar hos mig och flyttade efter det till Norge.

Ska nog ta och kika igenom lite marsvinsbilder, det är rätt kul att gå tillbaka och minnas. Cralto och Chamdar var f.ö ur min tredje kull, mamma hette Solöns Dedos och pappa hette Emmicas Perry.

Det var allt för idag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar