måndag 27 september 2010

Dag två

Andra dagen hemma med Belle och det går som väntat.

Första natten gick bra, hon vaknade och kissade två gånger och blev väckt en gång annars en lugn natt. Hon sover tätt intill mig och även gärna på mig. Det märktes skillnad i sängen att ha en hund till där, och Belle kan bli riktigt "stor" när hon sträcker ut sig.

Hon har kissat och bajsat ute (och inne såklart), hon börjar vänja sig vid halsbandet även om hon bara måste stanna och klia sig då och då. Hon har åkt i bilen (det var jätteläskigt först) och hon fick åka vagn (har ju en typ barnvagn till hund, inköpt till just sådana här tillfällen samt utställningar) på lunchpromenaden så att de andra fick lite motion. Jag har även kunnat springa snabbt ut i förrådet och hämtat/lämnat saker utan att hon bryr sig. Hon äter, sover och busar. Hon kan vara riktigt trotsig när hon är trött och bara rusa omkring för att låta bli att somna. Hon sover på de mest roliga vis. Hon har börjat leka med Lena också och hon och Agata börjar bli mer vana vid storleksskillnaden. Katterna och Belle går jättebra ihop. Belle och Moon far runt här hemma som två idioter och har hur kul som helst. Xantia är mer så att hon sitter och tittar på.

Har tagit en massa bilder men inte hunnit få in dem i datorn ännu, får bli imorgon om jag hinner.

Belle är en underbar individ och det är så spännande att få följa henne. Just nu tar vi en dag i taget och lär käna varann och gör upp rutiner som fungerar för oss. Tur man har mycket att läsa hemma men inte så mycket skola. Den här terminen är verkligen perfekt för att ha valp. Har även kikat på kommande utställningar (ja jag vet, jag är tidigt ute) tyvärr så är den enda i närheten dagen innan hon fyller fyra månader så risken är att vi får vänta till nästa år. Jag ser fram emot att få omdömen om henne.

Ståbilder kommer också såklart för de nyfikna, ska bara få lite fotohjälp (och träna lite stå innan).

1 kommentar:

  1. oo jag är nyfiken ;-)) och hennes stamtavla är jag också nyfiken på förståss :-))

    SvaraRadera