måndag 13 september 2010

Lösa hundar

Ibland möter man hundägare som har noll koll och det är lika tråkigt varje gång. Sm idag, Agata löper, har blivit påhoppad förr och kan bli grinig mot hundar som kommer fram utan ett ok. Vi är ute och går då det från ett sidospår kommer en lös spaniel med ägare efter som ropar på sin hund (som helt ignorerar sin matte). Håller in mina tjejer och ställer mig emellan dem och den kommande hunden som siktar rakt på Agatas rumpa och smiter förbi mig. Samtidigt kommer hundens flåsande matte efter och försäkrar att det är en snäll hund. Jag svarar att ja din kanske men min kan bli sur, matten släpar sin hund därifrån utan vare sig ett ursäkta eller något annat.

Nu hände ingenting men om man nu har så dålig koll på sin hund så ha den kopplad, jag vill varken få mina tjejer påhoppade igen eller oönskade bebisar samtidigt som jag vill att varje hundmöte vi har är ett positivt sådant just för att Agata fortfarande kan bli spänd och orolig vid möte av vissa hundar.

Tidigare på promenaden hade vi ett sådant där bra och fungerande möte, sådana gillar jag :)

Tidigare idag så bokade jag in en lite kort resa, två nätter till nästa helg. Ska bi skönt att åka bort och äta gott, sova gott och ha det trevligt. Något med hem måste det ju bli också. Syrran och Fredrik hänger på, kändes kul att få ta med syrran nu när hon kan åka utan målsman.

Gick även förbi syrran och fick håret klippt, härligt att kunna hålla det kort och samtidigt så får syrran träna. Hon är otroligt duktig min lillasyster, om någon behöver en hårklippning finns hon är i Västerås. Blev lite gå runt på stan också, skulle behöva ha en jacka som passar till årstiden men hittade ingen. Hittade en massa annat som jag ville ha men jag höll mig (nästan), det blev en tröja på rea och inget mer.

Nu har jag en potatisgratäng i ugnen som är tänkt till middag och till det har jag lite fläskfile från helgen. Praktiskt att äta upp lite goda rester såhär i början av veckan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar