onsdag 1 september 2010

Lite bloggtorka kanske :)

Händer inte så mycket eller så är det precis vad det gör. Igår började skolan och första kursen. Det är en kurs som behandlar litteratur i ett andraspråksperspektiv vilket bara är så himla intressant. Har haft båda lärarna tidigare men jag känner mig lite utanför då jag tydligen är den enda som inte är färdigutbildad lärare men å andra sidan har jag ju hunnit jobba en hel del redan ändå så jag saknar ju inte helt egna erfarenheter.

Hundarna och katterna mår bra. Som det ser ut kommer Zilly att flytta, hon har fått en kull som vi (jag och mamma) är nöjda med men vi tror att det blir svårt att matcha ihop henne med en lika bra hane och få bra resultat. Zilly är på inget sätt dålig men lite medel i allt. Hennes dotter Moon som bor kvar är ju bara så mycket bättre och som uppfödare så får man ibland fatta sådana här beslut där den äldre generationen får sig ett pensionärs hem tidigt. Zillys tilltänkta familj är jättetrevlig och Zilly ska besiktigas på tisdag och om allt ser bra ut flyttar tösen.

Imorgon ska jag och hundarna på promenad med ett gäng kompisar både gamla och nya, ska bli jättekul och vi hoppas på uppehållsväder. Ska försöka komma ihåg kameran och både filma och fota om det går (koms ihåg).

Återkommer imorgon efter promenaden. Alla är välkomma f.ö vi kommer träffas klockan 12 utanför ABB Arena på Rocklunda.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar