söndag 19 september 2010

Bra träning

Idag efter att ha skjutsat mamma och pappa till bussen (de ska på kryssning) åkte jag och tjejerna förbi hagen. När vi kom dit var det två whippar där, trodde att mina tjejer kunde få ha lite kul med dem se nej. De var där med nån hundvakt som hade noll koll. Hundarna gick minsann inte alls ihop med andra oavsett ras (annars brukar ju vintisar gilla varann även om de inte gillar andra raser). Vi tog en promenad och gick in i hagen när whipparna var färdiga, efter en stund kom det en liten 4,5 månad gammal chihuahua/dvärgpinscher blandning. Agata fick leka med den lilla sötsaken och det gick jättebra, Agata kan ju vara lite hårdhänt då hon mest är van vid större hundar så det var bra träning. Lena busade lite grann men inte alls så mycket. Jag hoppas vi träffas igen, alltid kul med nya hundkompisar som det funkar med.

Resten av dagen har varit lugn men ändå produktiv. Håller på att sammanfatta litteraturuppgiften som vi ska skicka in idag.

Imorgon står det mer skolarbete på listan och jag ska väl plocka upp mina föräldrar när de kommer tillbaka från kryssningen. Annars är planeringen väldigt oplanerad inför morgondagen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar