söndag 12 september 2010

Helgen

Igår lördag åkte jag och tjejerna till Eskilstuna för att kika på årets nordiska mästerskap för marsvin. Träffade en del gamla marsvinsvänner och fick se lite fina marsvin. Hann tyvärr bara stanna några timmar innan det blev dags att åka tillbaka till Västerås och kapplöpningsbanan, det var dags för Lena att få testa på att springa. Lena var dock inte alls med på noterna och undrade vad i hela friden de andra hundarna var så glada över, hon blev inte alls taggad på trasan. Om det var för att maskinen lät illa eller vad vet jag inte. Vi får väl försöka LC eller whippetrace först där det inte låter lika illa. Ska iaf ta med Agata såfort löpet är över, får se om hon är mer taggad än Lena. Kan ju också vara så att Lena behöver någon annan att springa med, vi får pröva oss fram lite.

Blev även en sväng på IKEA för att inhandla ett paraply och några fler tidskriftssamlare, träffade på mamma och Sara där så vi passade på att äta lite innan jag drog in på ICA maxi och sedan hem. Blev en lugn och skön kväll igår.

Imorgon ska jag vara klippmodell på syrrans praktik, ska bli skönt att klippa bort lite framfrallt i nacken. Nackdelen med att ha kort hår är att det växer så otroligt fort, ska färga det också men jag tror jag behåller mitt bruna hår ett tag till, gillar slingor osv men det blir dyrt i längden även om syrran kan fixa bra pris. Ska även ta mig till biblioteket imorgon och hämta lite böcker samt börja skriva på en inlämningsuppgift. Har även en hel del att läsa så jag kommer inte att vara sysslolös.

Idag var jag in en snabbis på ÖoB och hittade dental tugg till hundarna till riktigt bra pris, de var uppskattade i smak också. Hur bra de är just för tänderna vet man ju aldrig men det kan iaf inte skada. Nu har ju båda mina tjejer så fina tänder men lite hjälp på traven är aldrig fel. Men visst känns det en stor skillnad mot tex min Philip (RIP) som hade så himla dåliga tänder, lösa, mkt tandsten osv hade han stannat hos oss hade han fått genomgå en ordentlig rensning i munnen. Även min Lady som numera bor hos en vän har problem med sina tänder men inte lika mycket längre efter x antal operationer. Trist att man ska behöva oroa sig så över tänder, tycker det borde vara lika viktigt med en frisk mun så att säga som mycket annat. Nog om detta, jag är glad över mina tjejers fina munnar och det är något jag kommer se till även i framtiden och till framtida generationer om det blir några sådana här hos mig.

Katterna då, ja de går här och skräpar skämt åsido, Moons päls kommer allt mer och i den här farten kommer hon vara fullpälsad på nolltid. Hon är en så härlig tös och jag är så glad att hon stannade, hon är så lovande och det är otroligt spännande att följa hennes utveckling. Jag hoppas både hon och Xantia kom med till Uppsala, det är ju mamma som fixar med katternas utställningar så det är inte alltid man har full koll och på katt så kan ju utställningarna bli fulla innan sista anmälningsdag.

Blev inga bilder alls från i helgen trots att jag hade med mig kameran, är ibland så dålig på att ta upp den ur väskan och andra gånger fotar man allt som finns :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar