lördag 16 oktober 2010

Nya spisen, tandvärk mm

Natten till fredag var hemsk, min tand började bråka och inget hjälpte. På morgonen kom först nya spisen och sen satte jag mig och ringde runt till lite olika tandläkare. Min som jag haft här i stan hade inga tider alls förren tidigast fredag nästa vecka och jag fick ungefär samma svar överallt i stan, alla har trots att det är akut väntetider på minst en vecka. Till slut gav jag upp och började leta utanför stan och nu har jag en tid på tisdag i Arboga, ska bara överleva tills dess. Har småvärk mest hela tiden men det värsta försvann. Såfort jag går ut i det kalla vädret blir det värre. Hoppas verkligen att de kan fixa det här på tisdag. Tyvärr är tiden strax efter lunch så jag kommer troligen missa min eftermiddagslektion med litteraturkursen men det är inte mkt att göra, jag måste få hjälp med min tand. Dessutom måste jag lösa det med besiktningen av bilen som ska ske en halvtimme efter min tid hos tandläkaren. Vet inte hur jag ska lösa det men jag får väl charma lite :)

Den nya spisen är superfräsch (såklart). Fick börja med att dra igång alla plattor och ugn enligt beskrivningen och det luktade väl inte super gott men det tål jag. Jämfört med min gamla urdåliga är den här ljusår bättre men det kommer ta tid att vänja sig vid barnlåset och hur snabb den är. Idag så glömde jag barnlåset och kunde inte fatta varför det tog sån tid för maten att bli klar. Vad dum jag kände mig när jag upptäckte felet...

Idag har jag mest suttit framför datorn och skrivit och fixat trots att jag inte alls känt för det = hann inte lika mkt som det var tänkt. Får ta igen det imorgon.

Vid lunch idag gick vi bort så tjejerna fick springa lite lösa. Agata var busig och sprang omkring med en massa pinnar. Lena och Belle busade lite innan Lena tyckte att nu är det nog och gick runt och nosade istället. Både igår och idag har Belle fått träna på att gå lös utanför nån hage, hon är såklart superduktig :)

Ska försöka lägga upp lite nya bilder också, är bara trist att alla bilder läggs in i den andra datorn och den här är den jag mest använder när jag bara slösurfar och skriver. Men det är väl ändå ett mindre "problem".

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar