fredag 1 oktober 2010

Fredag :)

Fredag igen då, tycker bara veckorna springer fram. Imorgon är det en vecka sedan jag hämtade Belle. Tänk för en vecka sedan satt jag som på nålar på båten över till Finland och kunde inte vänta på att få komma fram. Och idag ja just nu ligger den mest underbara valp bredvid mig i soffan och är så söt som bara hon kan vara :)

Det har blivit kallare ute och det är inte riktigt uppskattat, Belle blir fort kall om tassarna på morgonkissen så hon vill fort ut och fort in. Hon är duktig på att göra ute och det verkar som om hon förstår mitt gulligull sätt att säga kissa och brraaaa. Om det är slump att hon satt sig ner när jag sagt kissa kan jag ju inte veta såklart men jag inbillar mig att hon förstår.

Idag gick vi bort till lilla hagen och där träffade vi på en av våra Keeshond-kompisar. Det är en tik som är äldre än alla mina, hon är inte superbusig men Agata kan få igång henne att leka. Det är bra att Belle tidigt får träffa lite andra hundar. Självklart är dessa hundar friska och vaccinerade :) Belle nosade och försökte efter stund även hon leka med sin nya kompis som dock tyckte det var roligare att bara gå omkring.

Har även hunnit kika på lite utställningar också, ja hon är bara lite över tio veckor men det är bra att börja i tid. Belle fyller fyra månader 22 nov så det är lite ont om utställningar i våran del av landet men det är en femte dec i Arboga som jag tänkt ska bli hennes debut utställning. Tror jag släpar med hela gänget dit, ska bara ragga någon som kan följa med och visa hund om det skulle krocka. Har även bestämt att skippa ala funderingar på officiella utställningar under resten av året på hundsidan. Är lite svårt att släppa sthlm i dec men jag gör det, Lena kommer troligen löpa eller ännu värre vara skendräktig då så det är ingen ide att visa henne då.

Jag har massor med nya bilder i både kameran och andra datorn så under helgen kommer det en bildbomb :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar