måndag 17 oktober 2011

Valpvakt

Belle har åtagit sig en ny roll, valpvakt. Hon är så glad i de små och försöker försiktigt busa med dem. Hon kryper ner och sover hos dem också när hon får chansen och Agata hon bryr sig inte. Iaf inte så länge Belle inte rör deras mat, maten är helig :)

Idag har jag börjat lägga ut annonser på de små, det är ju två pojkar som söker egna hem och ev en av tikarna (inte riktigt klart i dagsläget). Hoppas på att passande hem kan dyka upp åt de små. Vem vill inte ha en underbar liten cirneco hemma, och nej jag är inte partisk :)

Har märkt att vid elvatiden på kvällen vaknar de små till liv och vill busa och äta så nu hoppas jag på att med fodring och aktivering vid den tiden kan resultera i att jag får sova hyffsat ostört under natten. Inatt vaknade de vid fyra och var hungriga. Idag investerade jag i lite burkmat, det går snabbare att fixa om de vaknar på natten än deras uppblött torrfoder. Det var populärt med något nytt, idag har de även fått rå köttfärs *mums*. De är så glada i allt nytt man ställer fram åt dem, kräsna, inte en chans.

1 kommentar: