måndag 10 oktober 2011

Ny vecka och valparna växer :)

Först och främst har jag uppdaterat designbloggen http://www.nattsmygarndesign.blogspot.com/ två söndagar i oktober kommer jag finnas på inofficiella utställningar för att visa och sälja halsband, mössor och om jag hinner få ihop några selar. Ev har jag också med mig nån overall. Varmt välkomna till Eskilstuna den 16/10 eller Köping den 30/10.

Valparna växer och frodas.

Tänk vad tiden går fort, de är så rörliga och de snackar. Igår klippte jag klorna för första gången, de var verkligen vassa och det märktes på Agata att hon uppskattade att de kortades av. De har börjat rymma ur valplådan och under veckan flýttar de ut i köket, ska bara lösa det så att Agata kan hoppa ut och in utan att valparna rymmer. Har en barngrind men den är för hög att hoppa över (och jag vill inte att hon lär sig det). Har lite ideer så det löser sig. Igår fick de små testa lite välling och uppblött torrfoder i minibitar, det smaskades en del kan jag säga. Idag blir det rå köttfärs tänkte jag.

Några filmer på de små kommer här, filmerna är tagna den 8 oktober och idag den 10 oktober.

http://youtu.be/bwFFP12aGkc & http://www.youtube.com/watch?v=9gMprXVb4HQ

1 kommentar:

  1. Gudars, så söta de är, småttingarna! Och Agatha är en mycket vacker mor... är det hennes första kull? I så fall är hon en naturtalang! *imponerad* Önskar dig all lycka till både med valparna och med försäljningen...

    Kram från sr. Carina, klosterkatternas tjänarinna.

    SvaraRadera