torsdag 13 oktober 2011

Mina små hjärtan tre veckor gamla idag

Tiden bara springer iväg och varje dag går så fort iaf om man tittar på mina små älsklingar :)

Igår flyttade de ut i köket och första natten gick bra, blev väckt två gånger av att de var lite ledsna och då var jag upp och kollade till dem och så fick de lite mat också. De äter glatt av uppblött torrfoder så länge det är helt genomblött. De har sin egen platta bädd och bredvid den står en plastbädd som Agata älskar och valparna klättrar obehindrat mellan de olika sovplatserna och de tar även små rundor på golvet.

Idag hade vi besök av Suvi och Katarina som var här för valpgos och fotografering. Suvi fotade över 200 bilder och några tänkte jag dela med mig av. Alla foton i detta inlägg är tagna av Suvi Andersson. Suvi filmade en del också men jag har inte orkat titta igenom och lägga upp dem så ni får ha lite tålamod.

Nu till bilderna....

Mor och dotter
Agata och Beata

En trött hög efter en massa gos och fotografering.

Nattsmygarn Bera Beata, bokad

Nattsmygarn Barocco, till salu

Nattsmygarn Birillo, bokad

Nattsmygarn Brancaia, standby

Nattsmygarn Balestra, standby

Nattsmygarn Barolo

Söta flickor på rad
Bera Beata, Brancaia och sovande Balestra

Pojkarna på rad
Barocco, Birillo och Barolo

Jag måste säga att jag är oerhört imponerad över valparna, pigga, framåt och orädda för de nya människorna som kom idag. Imorgon kommer Melinda förbi och på lördag ska valparnas pappas uppfödare komma förbi och ge sin åsikt om de små. Efter det kommer jag bestämma om det är Brancaia eller Balestra som kommer stanna.

I övrigt syr och stickar jag mest på dagarna när jag inte sitter fast hos valparna. Det finns fler nya bilder i designbloggen http://www.nattsmygarndesign.blogspot.com/

Belle, Lena och jag passar på att ta våra egna promenader, Agata vill inte lämna hemmet i allt för långa stunder i taget, helst vill hon srpinga ut, göra sitt och in igen. Hon är så mån om de små. Belle och jag har tränat lite "skogsagility", hon börjar bli riktigt duktig på att hoppa upp och ner på stenar, gå runt träd och hoppa och gå under grenar osv. Är lite kul att träna i skogen där hon måste tänka på vart hon sätter ner fötterna. Lena är med till viss del bara hon får mycket godis :)

Bara för att det inte ska bli bara hund så bjuder jag på två bilder på Shiro som Suvi tog idag.

ÄLSKAR den här bilden!!!!!! även om den kunde vara skarpare men med tanke på hur han for runt efter vippan är det ett under att den inte är helt crazy.

Min snygging men såret på nosen kunde han ju ha skippat. Troligen nån av tjejerna som slagit till honom när han varit för hårdhänt när de lekt.

Vera och Moon kommer nästa helg att delta på utställning i Uppsala och vi ser så fram emot det och hoppas att de tar sina andra cert.

Nu ska jag gå och valpmysa :)

1 kommentar: