onsdag 2 februari 2011

Första dagen som "syfröken"

Syslöjd måste vara ett av de roligaste ämnena i skolan, själv älskade jag allt vad slöjd hette både trä och sy när jag gick i grundskolan. Mycket tack vare mina underbara lärare :) Iaf så gick dagens lektioner bra även om det är en inkörningsperiod såklart. Två symaskiner bara vägrade att fungera men tydligen har de varit så länge så de ska bytas ut och som det ser ut får jag de nya maskinerna redan till nästa lektion, ska bli riktigt kul. Iaf så jobbar de yngre barnen med symaskinskörkort och handdockor medan de äldre gör mobilfodral, dekorerade kuddar och nästa vecka ska några börja på mössor. Nu ser jag fram emot nästa onsdag så vi får fortsätta med allt. Efter mina lektioner blev jag tillfrågad om jag kunde stanna två timmar till och ja visst ställer man upp. Det visade sig att jag då fick ha gymnastiktjänst och spela musik och leka med de yngsta barnen och sedan lågstadiet, snacka om att de små liven har energi och självklart blir man ju indragen i lekarna vilket är riktigt kul.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar