söndag 30 januari 2011

Helgen

Här är några bilder från gårdagens vinthundsträff.

Först mina vackra pojkar från A-kullen. Till vänster Nattsmygarn Aka Amaterasu (Brorsan) och till höger Nattsmygarn Abe Amaterasu (Kompis).
Pojkarna är efter SE UCH Astra Bravissimo Benjamins och undan Mannequins Lady Liberty
I år blir pojkarna tre år, tänk vad tiden flyger iväg.



Såhär såg alla pojkarna i kullen ut vid 6 veckors ålder. Abe ligger högst upp på alla andra och Aka syns knappt nere i högra hörnet.


En av bröderna, Lena och Belle i bakgrunden.
Brorsan och nya vännen Whincent.

hmm vad gör han då?


Igår efter träffen var tjejerna väldigt trötta det kom nya hundar som de inte träffat förut. Lena var värre polis än vanligt men ja hon får faktiskt skälla när vi är ute och leker, hon är ju ändå en hund och så tyst som hon annars är så gör det inget.

Igår stickade jag klart en mössa till som ska postas och idag så har jag dels varit och hämtat hem 20kg kattmat, en säck RC Indoor longhair (japp till mina korthår, superbra foder) och en säck RC Hair & Skin, TACK royal för vår julklapp, 250:- rabatt vid köp av två säcker som gick att kombinera med uppfödarrabatten :) yay!!!

Sedan åkte vi och handlade lite jag, syrran och mamma och efter det blev det tacos hemma hos mig med syrran och Fredrik samt lite kladdkaka till efterätt. Mina tradera auktioner har gått ut och jag kunde konstatera att nästan femhundra kronor kommer dimpa in på kontot i rena vinster. Alla mössor utom en får nu nya hem. Nya mössor kommer stickas så fort tid finns.

Jag har även gått och fått lite mer jobb, jag kommer att hålla i skolans textilslöjd från och med onsdag och det är något jag verkligen ser fram emot. Mer om detta kommer.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar