torsdag 13 januari 2011

Lite nya bilder

Januari fortsätter, vi hade riktigt skönt väder några dagar vilket resulterade i töväder och sedan kyla igen vilket medförde att det nu är isbana utomhus. Parkeringarna är så fulla med snö och numera is att det knappt går att komma in och ut med bilen. Men idag kom det upp en lapp om att hyresvärden ska forsla bort snö på tisdag så om jag får bort bilen från parkeringen så kommer den på tisdag att bli snötom förhoppningsvis.

Tog ju lite bilder när vi var uppe och besökte Eddie och Agata och är kommer två.

Agata i soffan

Belle liggandes på Eddie, att de inte känt varandra mer än en kort stund bekom ingen av dem.

I lördags var vi på vinthundsträff på Haga där det finns en rätt stor hundhage. På plats var mina små tjejer, två afghanfröknar, tre whippets och en borzoi.

En whipp och två afghaner

samma igen

En whipp som är lite frusen om bakbenen

Belle, den tittar på mig, rädda mig. Borzoi pojken var väldigt förtjust i Belle.

Borzoi

Se så liten jag är, ska vi leka, jag är liten jag lovar... Belle var inte helt övertygad men får de träffas igen tinar hon nog upp lite mer och vågar leka.

Lena hon var polis som vanligt och gick runt och voffade när de inte gjorde rätt. Därtill blev hon väldigt uppvaktad av en av whipparna. Gick så långt att jag faktiskt vände på Lena och kollade så hon inte löpte fast jag visste att hon inte löpte.

Har även hunnit sticka några mössor även om jag inte hunnit fota alla, här är några som är fotade.


rosa och vit med silvertrådar i det vita, bredare hals, resårstickning vid huvudet.

svart och blå, resårstickning vid huvudet.

svart med vit och silvertrådar, resårstickning vid huvudet

Bilder på mössorna på nån av hundarna kommer. De skyddar öronen bra när det är kallt ute. Dessa tre finns till salu. Passar italienare (mått kommer).

Har även börjat sticka några randiga och jag ska se om jag kan sticka mönster också på huvud eller halsdelen.

Intresserad av mössa, skicka ett mail till michellestrand@hotmail.com och märk med mössa.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar