lördag 8 januari 2011

Ja inte innehåller det nya

året fler timmar per dygn inte. Är i slutfasen på terminen så det är en del att göra och vissa saker känns det som om man bara springer igenom. I helgen ska jag skriva klart en tenta i språk och dialekter som ska vara inne på måndag och på måndag har vi även opponering på vår uppsats i kursen samtalsanalys. Uppsatsen i samtalsanalys har varit ett rätt stort arbete men vi lyckades riktigt bra måste jag säga. Det ska bli intressant att se vad vår opponent tycker.

På djurfronten är det lugnt, Belle och Vera växer och frodas. Belle har bytt alla tänder helt nu eller ja de två huggisarna i överkäken ska nog växa ut en liten bit till men de gamla lossnade så fint så. Vera den lilla tjockisen växer också och hon har världens hängmage :) är första gången på länge som jag har sett en så rund cornish bebis. Men hon är så söt så, ny bild kommer på henne. Hoppas hinna fota lite i helgen.

Jag har hunnit sticka några hundmössor, Eddie och Agata fick varsin när vi var på besök i söndags och såklart har både Belle och Lena varsin. Utöver dessa fyra mössor har jag stickat fyra till som söker egna öron att värma. Bilder och mått info kommer.

Nu ska jag släpa ut mina hundar och så ska vi krypa i säng så vi är pigga imorgon och kan plugga mkt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar