onsdag 23 februari 2011

Jag avskyr förkylningar

isch...... Mådde bra i går eftermiddag men natten var hemsk och idag var jag tvungen att ta mig till jobbet. Kände mig inte pigg men jag tog mig igenom dagens lektioner med barnen, tur man kan sy, sticka, brodera mm i sömnen typ. Barnen var glada att jag kom så de fick ha syslöjd och det gör det hela bättre. På hemvägen köpte jag halstabletter och sedan kröp jag i säng några timmar. Hoppas på en natt med lite sömn så jag blir av med förkylningen å det snaraste.

Det är kallt ute och idag har tjejerna inte velat gå ut, de önskar nog att de var katter så det fick kissa på lådan inne :) Ska se om jag får dem att springa av sig lite innan vi går i säng.

Nu ikväll unnade jag mig lite glass, det känns skönt i halsen. Kommer inte ihåg när jag senast åt glass, det var nog innan min tand började strula som värst förra året någon gång. Annars känns det mest som om jag lever på halstabletter, juice och vatten just nu. Mat är inte så lockande men man måste ju äta för att bli frisk, imorgon blir det soppa tror jag.

Mitt syhörn ser ut att bli perfekt, är bara less på att jag inte orkar fixa med det och sy det som ligger och väntar.

Nu väntar sängen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar