tisdag 22 februari 2011

Förkyld mm

Under natten till måndagen bröt en förkylning ut och under måndagen var jag däckad men jag måste fått i mig tillräckligt med echinea för redan idag mår jag betydligt bättre. Fick dock stanna hemma från jobbet i måndags men imorgon är det dags för syslöjd och jag ska inte göra mina elever besvikna, jag kommer. På torsdag blir det extrajobb då en av mina arbetskamrater är borta, kommer sitta fint på lönekontot nästa månad :)

Förra veckan bestod i jobb och åter jobb då vi har varit lite kort om personal men det är så roligt att jobba så det gör inget. Men i torsdags åkte jag på morgonen till veterinären för att HCM scanna Xantia och Ashton. Xantia är tyvärr equivocal och kommer därför inte användas i avel, hon blir en förtida pensionär så att säga men hon kommer fortsätta att delta på nån utställning då och då eftersom hon tycker det är kul och därtill så snygg :) Ashton är i dagsläget frisk men ska scannas igen om ett år innan kull är aktuellt. Xantia blir tre nästa månad och Ashton fyllde två här i helgen.

I lördags gjorde vi inte många knop, det var hemskt kallt ute så vi åkte inte på vinthundsträff, tror alla stannade hemma. Vi fixade och trixade hemma istället. Jag har äntligen fått ordning (nästan) på mitt syhörn. Ska flytta om lite tyger så allt är på samma ställe. Sedan måste jag ha tid att sy upp en massa också, tyg som bara ligger är ju inge kul.

I söndags drog jag och tjejerna upp till sthlm för besök hos Agata och en liten mini italienar/cirneco träff då Pippo en svenskfödd cirneco gjorde oss sällskap för lite bus. Vi hade en trevlig dag med en massa hundprat och även lite kattprat med Anette.

Här ser vi Agata till vänster och Pippo till höger. Hans öron är inte lika "pratiga" och "alerta" som Agatas.

Agata och Pippo leker

En lekbild till, båda gillar pinnar :)

Jag tar dig.....

Alla i bild. Belle är längst till vänster o röd/blå kofta, sedan kommer Eddie i beige kofta och Lena i blå/vit kofta och så Agata och Pippo uppe till höger.

Lena, Pippo och Agata.

Fick även till den här bilden på Agata.

Hon kunde stå bättre med babenen men visst står hon snyggt friställd, alerta öron också :) Jag kan inte se mig mätt på mina vackra flicka fast jag får ju dela med mig av henne till Anette.

Efter en härlig dag i sthlm packade vi ihop och drog hem men gjorde en mellanlandning hos mamma för lite mat och plocka upp en expeditkhylla som hon varit vänlig och köpt till mig. TACK mamma!!!!

Igår låg jag däckad och vi gjorde absolut inget, idag mådde jag bättre men har tagit det väldigt lugnt. På eftermiddagen var jag tvungen att handla mer näsdukar bla så vi tog bilen och åkte först förbi krumelurhagen för lite bus innan jag sprang (gick) en snabbis i affären). I hagen träffade vi på en söt liten whippettjej på ett år, massor av spring i de benen kan man säga. Belle var lite blyg men ville gärna leka. Jag tipsade om våra lördagsträffar så vi får se om vi ses igen. Det vore jättekul.

Nu ska jag släpa ut tjejerna och sedan blir det en stund framför tv:n.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar