fredag 11 februari 2011

Vi ogillar snön

fast mest jag och Lena. Belle hon busar och far gärna i snön så länge det inte är för kallt eller blåsigt. Under gårdagens nattkiss for Belle som en vild och galen hönshjärna kanske :) Vadå gå i koppel?????? BUUUUSSSSAAAA. Lena var måttligt road av Belles framfärd och tittade på mig med minen "och varför tog du hem den där egentlligen" men jag vet att Lena älskar Belle även om de inte alltid delar samma åsikter. Imorse var vädret värre, det blåste, var riktigt kallt och snön gick högt upp på båda tjejerna. Belle sprang ut kissade och sedan ville hon in. Lena stannade vid dörren och vägrade att gå en centimeter blicken sa "du är inte klok, ska jag ut i det där". Alla dagens turer ut har sett likadana ut men på eftermiddagen var vi ju tvugna att ta oss ut en bit, tyvärr är plogningen inte den bästa coch där det nu är plogat är det glanshalt. Men vi halkade ut en stund.

Imorgon är det ju vinthundsträff som vanligt på lördagar och jag hoppas vi kan åka, tjejerna älskar att åka dit. Vi får se hur kallt det är men en liten stund borde vi kunna åka oavsett men visst känns det onödigt om vi bara kan vara där typ tio minuter innan mina älsklingar fryser fossingarna av sig.

Under helgen ska det sys en del också, min syster har fått för sig att jag ska sy en klänning åt henne. Har hon något mönster då, nej bara en bild. Jaja det ska bli ett intressant projekt. En del hundsaker ska sys och jag skulle behöva sticka lite också, mkt att hinna med och lite tid känns det som.

Funderade på om vi skulle gå i ide men insåg att vi fick nöja oss med lite fredagsmys.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar