måndag 12 december 2011

2 veckor igår

och enskilda bilder kommer.

Man kan ana små små glimtar så om några dagar har de små öppnat sina ögon skulle jag tro. De växer på bra och om en vecka ungefär flyttar de ut i köket är tanken. Nedan kan de små ses 2 veckor gamla, runda och goa är de :)

Och en bild till på Belle som krypit ner i valplådan. Det var väl inte riktigt meningen men hon är envis som en åsna och vill absolut vara med de små, hon och Lena är ju väldigt tajta så kan tro att Belle "saknat" Lena sen valparna kom.

Kameran gillar inte kylan som varit ett par dagar så inga roliga utebilder har jag och Belle har börjat löpa så inga vinthundsträffar blir det heller. Vi fördriver tiden med strosande promenader ute, korta turer till lilla hagen och mys inne. Lestra leker som en idiot inne med sina leksaker och somnar sen i en liten hög :)

Idag är det inte kallt, det regnar, typisk Sverigevinter och faktiskt så hellre detta än 1-2meter snö och -20-25 fast sisådär en -3 kan det få vara så man slipper slasket. Aldrig är man nöjd.

I helgen var det årets sista officiella utställning och jag var hemma, har missat mässan två år på raken nu av olika anledningar men nästa år då ni kommer jag. Cirnecovalparnas faster Lava blev BIR, grattis! och några IG resultat har jag ännu inte sett förutom vem som blev BIR. Är lite nyfiken ju, hela 30 anmälda italienare var det. Själv kan jag knappt vänta till nästa år då jag får börja visa Kita och förhoppningsvis Lestra och så hoppas jag på Lenas barn lite. Belle ska ställas en gång också och Lena bör jag "damma av" och försöka plocka två cert så hon får en titel iaf, men vi faller ju alltid på mållinjen, alltid tiken före som får certet ju... Men vi kan ju försöka.

Julstök har vi också men nästan alla julklappar är färdiga, saknar en och en halv typ :) känns inte så juligt men det går väl över. Blir julbord på söndag och det borde pigga upp ordentligt tycker jag.

Ser ut som regnet slutat, mao försöka ta ut hundarna då.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar