söndag 13 februari 2011

Härlig lördag

Imorse var tanken att få sova ut, efter en snabb morgonkiss återvände vi till sängen men mina små älsklingar var inte så sugna på att sova. De VET att det är lördag och då ska vi till hagen och busa och de coolade inte ner sig förrän vi var där så hela morgonen var smått uppspelt. Idag var vi ett gäng som vanligt 4 whippets, 2 afghaner, 2 italienare och 1 borzoi och så kom det en podencokorsningstik efter en stund. Lenas friare Picasso (whippet) var på plats men han var inte lika påstridig som i vanliga fall. Efter bus i hagen följde vi med Katarina och afghantjejerna hem för lite fika och kloklippning. Jag har lyft en afghan för första gången i mitt liv :) och nån dag ska jag komma dit när det är baddags, det ska bli en intressant erfarenhet.

Idag (som snart är igår) har det blivit en del sytt också, vissa delar av mitt tyg och tillbehörsförråd svämmar över så det är dags att ta sig lite tid och sy upp en del. Idag blev det två fina halvstryp med fleecefoder och så hittade jag ett läckert tyg med hundsilluetter på svart bakgrund som nu blir till två korgar, har lite kvar att sy innan de är helt klara. Har även gått igenom lite dekorband som jag inser att jag aldrig kommer göra något med så de åker ut på tradera och så hoppas jag att nån annan har användning av dem. Har också bestämt mig för att flytta tillbaka min syhörna, ställde ju ut symaskinsbordet i förrådet för en tid sedan och har använt köksbordet men det känns inte helt ok om jag ska vara ärlig. Jag har en ide om hur jag vill ha det och jag tror att de kan bli bra.

Imorgon ska jag försöka lägga upp lite bilder också.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar