fredag 8 juni 2012

S*Nattsmygarn Escapades


Här är han :) Lille S*Nattsmygarn Escapades blå/vit CRX pojke född 3:e juni 2012 med en födelsevikt på 117g. Lillen är född via snitt på Strömsholms djursjukhus runt 20.00-20.30 i söndags kväll. Han var ensam i Moons mage. Moon är trots snittet fortfarande fertil men hurvida det kommer bli fler ungar efter henne är i dagsläget inte bestämt. Vi är i allafall nöjda med lilla E som imorse vägde 174g efter några dagar med ostadig viktuppgång. Fler bilder kommer när han börjat öppna ögonen. Moon mår efter omständigheterna bra och är väldigt mån om sin lille son.

Med extremt lite sömn har veckan varit lite trött och seg men har gått fort ändå. I måndags fyllde jag år men vi sparade firandet till tisdagen. I måndags blev det istället lekdejt med Boy och Movitz i Kungsbyn där regnet valde att ösa ner men en liten stund i det fria fick vi innan vi åkte vidare för att handla. I tisdags då var det dags för lite födelsedagsmiddag och mitt kök invaderades av familjen, nått annat firande har vi inte orkat med. I onsdag var det ledigt och jag fick chans att ta igen en del sömn innan det blev ordentligt bus och picknick med hundarna. Vi hann vara ute en del innan stora mörka moln gjorde att vi tog oss hemåt. Igår var jag med jobbet på Färna Herrgård, vi hade en trevlig dag med utbildning och god mat. Gjorde ett fynd i deras lilla köpbod också ifrom av sex tofsar som ska få pryda lite snygga vinthundshalsband i framtiden. Idag är det studenten och lillasyster går ut, tyvärr lär jag inte delta då jag ska och dra ut en visdomstand vid lunch och när jag vaknar till efter det lär studenterna vara ute och supa.

Nästa helg är det utställningsdags för unge herr Movitz och Kita. Blir dagarna två i Avesta :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar