lördag 30 juni 2012

D-kullen är född


Igår kväll vid åttatiden satte förlossningen igång men i början tog det mycket lång tid och det såg ut som om värkarbetet stannat. Vi tog det säkra före det osäkra och åkte in med Belle vid tretiden på veterinärens inrådan. På vägen till Strömsholm föddes första ungen som såg dagens ljus vid halv fyra på morgonen. Därefter vilade Belle fram till sextiden då fyra bebbar kom i tätare följd och den sista föddes ungefär kvart över åtta på morgonen. Det hela slutade med att jag fick betala 2300:- för att ha lånat ett rum på Strömsholm, nån hjälp behövdes inte vilket var skönt. Behöver jag säga att jag är trött nu? När vi kom hem bäddade Belle ner sig i valplådan med sina små.

Det blev alltså sex små underverk.

Nr 1 - svart hane
Nr 2 - isabell tik
Nr 3 - isabell hane
Nr 4 - isabell tik
Nr 5 - svart tik
Nr 6 - svart hane

Individuella bilder kommer men inte idag.

Troligen är det en tik och två hanar som söker egna hem. Jag är också intresserad av att sälja en hane med bibehållen avelsrätt.

Vid intresse av kullen är du/ni varmt välkomna att höra av er.
Epost michelle@nattsmygarn.se alt 0708-919116

1 kommentar:

  1. Det var nog en tuff natt för Belle, förstagångsmamma som hon är. Men vilken utdelning! Ser fram emot att få lära känna valparna sedan... tills dess sänder jag massor av nospussar både till dem och till vackra Belle!

    Kram från sr. Carina, klosterkatternas tjänarinna.

    SvaraRadera