fredag 18 november 2011

Flyttar

Igår började valparna flytta, ja Agata med för den delen som nu flyttar hem till Anette på heltid. Beata och Agata kommer bo tillsammans hos Anette och Lia i Stockholm där även Eddie italienare bor. Beata har redan varit ute och kissat flera gånger och allt har gått bra har jag fått rapport om.

Brancaia och Basilio körde jag igår till Arlanda flyplats där de påbörjade sin resa till USA, de kommer bli Michiganbor idag. De hamnar hos en trevlig familj där mamman har fött upp och ställt ut irländsk setter i många år samt även haft faraohund förut och nu några grand danois. Känns så spännande, min första export med flyg, känns skönt att skicka dem tillsammans, en ensam valp skulle jag aldrig skicka. Nu är det nervigt fram till att jag hör att de är framme och allt har gått bra.

Birillo bor kvar några veckor till innan husse kommer från Finland och hämtar honom.

Balestra bor kvar hos mig, min lilla sötsak.

Barocco söker eget hem.

Så ser det ut på valpfronten just nu MEN

Om mindre än två veckor runt den 29 november händer det nog något
med tanke på den här magen, bilden är inte helt nytagen.
Lena är parad med Kompis som i stamtavlan heter Nattsmygarn Abe Amaterasu, han är isabellfärgad och snart 3,5 år gammal.

Mycket händer hos oss nattsmygare den här hösten :)

2 kommentarer:

  1. Såg på Blocket att Rocco fortfarande söker hem. Hoppas han hittar något snart. Han är sååå otroligt fin iaf!
    Hälsningar från Ilnara och Pascal :)

    SvaraRadera
  2. Ja det får man nog säga! - det var inte lite som har hänt hos er i höst. Undras hur många valpar som kommer i den här kullen? Det är spännande att följa vad som händer och sker.

    Nosbuffar från gammelmatte Gitte

    SvaraRadera