måndag 28 november 2011

En dag gamla, fler bilder

Alla valparna har gått upp i vikt sedan födseln, men de är ju inte i närheten av viktuppgång som cirnecovalparna och de känns så otroligt små att hålla i. De är pigga och äter bra och passar på att pipa så man bara sover lätt lätt ifall de behöver mig. Lena är mycket nöjd med sin "valplåda", i lördags passade jag och mamma på att köpa en bur vi varit ute efter ett tag. En Atlascar, mycket smart investering måste jag säga. Bäddade men en tillklippt madrassbit som täcker hela botten och ovanpå det lakan och vetbädd. Tog även bort dörrarna och hängde en filt över öppningen förutom en bit åt Lena. Det blev väldigt varmt och skönt vilket valparna behöver nu när det börjar bli kallare ute, vilket även känns av inne. Tror den här buren kommer användas till både katter och italienare i framtiden de första veckorna när det kommer bebbar.

Bilder då.

Lena i Atlascarburen med sina små. Tre har små "halsband" så jag kan se skillnad på dem.

De små utan mamma. Hanen ligger som nummer två räknat nedifrån, bredvid den med gult band.



Lite cirneconytt :)

Idag fick jag bilder på både Beata i Stockholm och mina små i USA som numera går under namnen Neela och Liam. Så kul att se dem, de ser ut att må hur bra som helst, älskade är de garanterat. Jag får massor av uppdateringar därifrån. Har jag nämnt att Rocco bytt namn och nu heter Vinnie. De har fått så söta namn allihopa, bara Lestra som går och släpar med sitt halvdana men det sitter rätt fast....

Dags att plocka valpar innan de vaknar och kissar på golvet. De fattar bra att man kissar ute men de kan inte hålla sig ännu så är de nödiga kommer det där de står. En skillnad jag upptäckt är dock att när jag haft unga italienare som sovit i sängen händer det olyckor där då och då men med cirnecovalparna, inte en sängolycka. De hoppar ner på golvet och kissar där, skönt då det är lättare att torka golv än tvätta alla sängkläder i tid och otid.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar