fredag 18 mars 2011

Mer snö

jippiii eller nej inte alls. Inatt och under hela dagen har det ramlat ner en massa snö och vi som just hade blivit av med en hel del snö och fått lite barmark. Tack och lov har det varit blötsnö och om det inte fryser på så lär det väl rinna bort snart *hoppas*.

Hundarna och jag har under veckan fram till idag kunnat njuta av flera längre promenader utan att förfrysa eller få kämpa genom mängder av snö. Tjejerna har fått springa en del lösa på väl valda tillfällen och inkallningen sitter bra på Belle men vi har än så länge inte kunnat träna med störningar så mkt men det kommer. Vilt ¨som störning har vi dock råkat ut för, vi har så hemskt mkt harar här i kring.

Under veckan har jag sytt på syrrans klänning som nu är färdig, iväglämnad ochsom jag hoppas överlever hennes 18-års fest. Den blev grymt snygg och bilder kommer, syrran har lovat att få den välfotad när hon är sminkad och fin.

I veckan kom mitt paket från Jonic hem, en härlig bit grå teddy, en bit svart fleece med vita prickar, breda nylonband och lite småsaker. Teddyn ska dels bli foder till selar och kanske ett halsband eller två. Imorgon ska jag lämna iväg två selar som jag hoppas ägare och hundar kommer bli nöjda med. Det är så kul att sy :) och ännu roligare när det man syr bli uppskattat.

I onsdags testade jag ett mönster på en påse som jag funderar på om mina elever ska få försöka sig på, tog mig max 20min att få ihop från start till slut inkl letande efter tyg. Borde alltså inte ta mina elever allt för många lektioner eller? Det blev iaf en camofärgad tygpåse med ett långt axelband, enligt de som sett den ser den butiksköpt ut, får väl lägga upp en bild på den också. Just nu är den förvaringsväska/skydd åt syrrans klänning.

Imorgon blir det full fart, sy lite, vinthundsträff, Eva och Raija ska komma över och vi ska måtta till en dragsele åt Raija. Blir spännande att sy något annat än vinthundsselar och så hoppas vi tjejerna kan få ha lite kul också såklart.

Funderar på om jag ska slöa i soffan eller sy lite även ikväll, vi får se.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar