lördag 13 november 2010

Inez är "hemma" igen

Inez min fina sphynx som under längre tid varit mobbad av Xantia har sökt hem sedan i somras. I augusti fick jag kontakt med en kille som var intresserad och verkade seriös vilket tyvärr visade sig vara helt fel. Efter att personen ifråga begått kontraktsbrott/avtalsbrott så beslöt jag att det var enklast att få hem Inez och hitta ett hem som bryr sig om henne. Det hela resulterade i att jag och Eva åkte tur och retur ner till Växjö igår för att hämta hem henne, hon flyttade dit i augusti och har alltså bott där de senaste tre månaderna.

Inez kom hem med riktigt långa oklippta klor, sår på ett ben och smutsig. Jag har idag fått ägna en god stund åt att få henne presentabel. Vad som är skönt är att hon inte glömt den proceduren, hon satt så fint i mitt knä medan jag höll på och fixade så nu är hon ren och fräsch igen. Tack vare att hon inte fick med nån mat som hon ätit hos den här personen så ballade magen ur såklart när hon kom hem, stackars liten. Men om ett par dagar är den bra igen, precis som vanligt. Efter en natt hemma så har hon fått åka till syrran tills ett passande hem dyker upp, här hemma finns det ingen bra lösning på att ha henne åtskild från de andra och syrran erbjöd sig, där får hon dessutom betydligt mer sällskap än här.

Inez söker ett varaktigt hem utan andra katter och små barn (hon är inte alls van vid barn, så ev barn måste vara i en ålder där de förstår att katten inte är en leksak och att de låter henne vara när hon inte vill) men hund borde fungera eftersom hon bott med hund hela sin tid hos mig.

Kortfakta:
Namn: Inez (S*Dalefurs Inez Irony)
Färg: Röd (ser hudfärgad/rosaaktig ut på kroppen med mörkare partier på öronen och nosen/nosryggen)
Född: mars -09
Kastrerad
Försäkrad i Agria
Registrerad i SVERAK

Hon har humör och vill att det mesta ska ske på hennes villkor. De hon räknar till sin familj får göra vad de vill med henne medan andra får vänta på ok från henne eller nöja sig med att bara beundra henne. Hon älskar att ligga i knät och sova och hon besöker ofta sängen på nätterna. Hon pratar gärna när hon vill något ex ha mat. Hon är van vid kloklippning, bad och annan "skönhetsvård". Hon älskar att leka med "vippor" och andra kattleksaker. Hon är utställd med god kritik (bla 1*NOM, hon har fått mängder med beröm för sin rastypiskhet)  men hon verkligen avskyr utställningar och ska därför slippa sådana.

Inez är inte gratis, priset är satt efter de omkostnader jag haft när det kommer till henne, bla hennes kastrering.

Är du intresserad av Inez eller känner någon som kan vara det? Hör gärna av dig till mig på michelle@nattsmygarn.se

Pga oseriöst folk så undanber jag följade:
Inga delbetalare
Inga prutare
Inga allergiker (om du inte kan bevisa att du tål sphynxar)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar