lördag 6 november 2010

Aktiv dag eller inte

nej inte direkt. Hade en massa planer igår inför idag och ja inte ens hälften blev gjorde det bara var så. Vaknade trött imorse, tror jag legat konstigt eftersom jag hade alla fyra fyrbeningar utspridda i sängen så först blev det lite sovmorgon :) Vid lunch åkte jag och tjejerna till haga för lite vinthundsträff, några vintsar dök upp och Belle tyckte det var kul men också lite läskigt ibland, de andra var ju så stora och nyfikna. Lena lekte polis som vanligt och skulle bara hålla koll på de andra. Efter att hundarna fått rasta av sig tillsammans följde vi med Katarina hem för lite fika, Belle och Lena fick därmed i hemmamiljö träffa stora hundar (afghaner), ja Lena är ju van men inte Belle (om vi inte räknar med Raija). Förutom afghantjejerna så fick vi träffa Eddy (Eddie, ja jag vet inte hur han stavar så ursäkta om det blir fel). Eddy är en äldre staff herre som blev så glad att träffa mina små tjejer. Det var inte helt ömsesidigt när han blev för på.

Efter besöket hos Katarina tog jag bilen ner till pappas nya lägenhet, han håller på att spackla och fixa för det ska upp nya tapeter. Det blir nog bra när det är klart eller jag vet att det kommer bli bra även om det är en del jobb. Skjutsade pappa och mamma till rusta och IKEA, på rusta köpte jag en julstjärna med belysning på fot, tror den blir perfekt till jul och efter jul kan man byta ut stjärnan mot en annan skärm. På IKEA blev det en sen lunch och lite batterier och efter att ha lämnat av mamma och pappa vid hans lägenhet åkte jag och tjejerna hem. Tjejerna har varit jättetrötta hela eftermiddagen/kvällen så de har sovit en hel del. Är det lugnt ute inatt vid nattkissen ska de få springa lite lös om de vill, varannan gång går de bara och letar efter harbajs :) Harbajs måtte vara en delikatess utan dess slag, alla hundar jag känner älskar dem.

Imorgon MÅSTE jag verkligen fixa med det som var tänkt idag, får jobba dubbelt så mkt helt enkelt.

OBS jag glömde kameran så inga bilder från dagens träff, får ta med den nästa vecka istället.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar