söndag 7 november 2010

Alltid lika trevligt

när folk stannar och kommenterar hur fina hundarna är, Lena vet direkt när någon talar gott om henne och då visar hon sig från sin sötaste och gulligaste sida. Nu på eftermiddagen blev vi stoppade tre gånger :)

Belle har även fått börja träffa lite fler barn, i början så fick bara barn jag visste var hundvana klappa på henne och såklart bara på Belles egna villkor. Senaste veckan har barnen här i området fått börja säga hej till Belle och det har gått jättebra. Idag gick vi förbi några av grannbarnen som verkligen stojade och skrek, Belle blev lite osäker/rädd men följde fint med mig och Lena förbi barnen. Det känns skönt att Belle är så duktig med barn eftersom jag/vi sällan umgås med barn på regelbunden basis. Framförallt barn som är stojiga, det bådar gott inför att jag ska släpa henne med på en massa utställningar.

Belle växer så det knakar, en granne som gick förbi undrade vart den lilla valpen var som jag gått och burit på de senaste veckorna. Hon hade lite svårt att tro på att Belle växt så fort och ja små hundar växer verkligen oerhört fort, när jag hämtade hem Lena -08 så var ju hon fem månader och i princip färdigvuxen både på höjd och längd i kroppen. Min förhoppning är att Belle hamnar i Lenas storlek, jag gillar Lena, hon känns så lagom på nått sätt utan att vara för stor eller för liten. Men vi får se, Belle har ju väldigt blandade storlekar bakom sig, allt ifrån mini italienare till större.

Igår köpte jag äntligen batterier till vår klofil så nu ska jag testa den idag eller imorgon.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar