fredag 14 juni 2013

Förra helgen och den här veckan

Skulle ha skrivit tidigare men annat har kommit i vägen.

I torsdags förra veckan på Sveriges nationaldag packade vi (jag, mamma, Suvi, Lena, Dorika, Boy och Movitz) in oss i bilen och åkte mot Otterbäcken och Gammelmatte Gittes 70-års fest. Vi träffade Belle!!!!! Hon mår tipp topp, är lite sådär lagom bortskämd av Carina och Gitte och har sällskap av sina nya kattvänner. Jag hade med tio burkar hundmat, 2,5kg leversnittar, en bilsele och lite sånt som Belle behövde. En klotång hade slunkit med till Belles besvikelse :)

Först blev det fika i våra värdars trädgård och sen buffé i folkets hus.

Philemon, hern i huset

kompostgallerhage är bra det :) gänget samlat

matte! matte!! matte!!!

dusch av varm hund :)

alla vilar utom Movitz som är mattesjuk

vacker origami gjord av en av gästerna

buffén

värdarna Carina och Gitte
 
TACK för en underbar dag!
 
 
I fredags hände inte så mycket men i lördags var det dags att fira mig. Först blev det tjej lunch/middag på Jensens med mamma, syrran och Suvi. Sen tårta hos mamma, fransk chokladtårta från Janelings i Eskilstuna. Måtte vara en av de godaste tårtor som finns.
 
i väntan på maten kan man läsa om efterrätter :)

tårtan
 
Lite presenter fick jag också, syrran läste mina tankar och gav mig lite hårprodukter, praktiskt med en syrra som är frisör :) sen fick jag bland annat ett presentkort på Erikslunds shoppingcenter satt inte heller fel (kläder blev det). Tack familjen.
 
Söndagen försvann tyvärr, med åskan kom en riktigt jobbig migrän, värst på x antal år tror jag. Var liggande både söndag och måndag. I tisdags mådde jag bättre men stannade hemma och vilade för att vara i form till onsdagen. Igår fick jag blommor :) vi hade avslutning och jag fick 5!!!! buketter med rosor och några enskilda blommor och en present. Vilka underbara elever jag har, sorgligt dock att vissa är färdiga med sin utbildning och inte kommer tillbaka, åh kommer sakna dem.
 
mina blommor



 
Ett problem med att få många blommor är vaser. Jag har en vas hemma så nöden fick lösa det med en tillbringare och ett kattmatstorn för att ge blommorna det vatten de behöver.
 
Idag fredag jobbar jag hemma vilket är skönt för omväxlingen. Inte ofta man som lärare kan göra det.
Men jag ska också hinna en tur till Erikslund och köpa några saker.
 
I helgen blir det fixa hemma som står på schemat :) och hoppas på att vädret är ok.
 
Dorika då, vi har fått ny tid 4 juli för att kolla hennes ben. Hoppas så att det ser bra ut.
 
Just valpbilder, måste dela.
 
Här ses underverket Mimmi (Nattsmygarn Chiharu Cho) med sina polare. Mimmi är Movitz syster och ack så vacker även om färgen är väldigt fel standardmässigt. Men visst är hon vacker <3 av="" foto="" garen.="" p="">
På återseende!!!!!
 
 

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar