fredag 7 juni 2013

Besök på racebanan, naturhistoriska riksmuseet mm

Mycket att berätta om, vi börjar med att vi varit på racebanan här i Västerås första helgen i juni. Suvi och jag stuvade in hundarna i bilen och drog till Hälla och banan för att titta.

Alla foton från Hässlö hundkapp är tagna av Suvi Andersson.
Nyanlända, Justyna med sina racer-igs i bakgrunden och jag med Lena och Dorika. Dorika får sitta i famnen mycket nu sen benbrottet. Men då såg hon bra också :)

spring

Dorika tittar uppmärksamt.

stora vovvar springer

Moffe, Lena, Dorika och jag. Moffe är MYCKET intresserad.

lång hund

avslappat

livsnjutare

vill springa, vill springa

saluki in action

små iggys in action (Justynas)

Dorika "hänger", hon somnade nästan såhär.
 
 
Moffe (Movitz) fick springa efter släphare men det finns inga bilder då jag fick stå i ena ändan och släppa och Suvi fånga och tvärt om. Men han tyckte det var kul. Det här gör vi om :)
 
I onsdags den 5:e var jag med jobbet på Naturhistoriska riksmuseet. Vi promenerade runt på utställningarna, åt DYR lunch, tittade på Cosmonova (isbjörnar) och hade en trevlig dag.
 
Lite bilder, dessa är fotade av mig.
 
Från en av utställningarna

om hundar

hund

fjärilar <3 p="">
 
Vilda djur

en varg


harar


hare på vintern och på sommaren

jagande räv

coolaste lodjur som jagar
 
Vargliv


 
Fjärilar i mängder





 
Flera vilda djur





 
Dinosaourier





 
Det var många år sedan jag besökte riksmuseet så det var kul, vissa saker var som förr och andra helt nya. Filmen på Cosmonova om isbjörnarna var intressant men jag saknade lite av den där "flygande" känslan när man tittade. Men för vissa räckte det tydligen då flera i salongen blev illamående.
 
Igår var vi på besök i Otterbäcken men mer om det kommer senare. Väntar på bilder från Suvi :)
 
 

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar