måndag 14 januari 2013

Helgen som var

Det är måndag och jag är sååå trött idag. Hoppas dagen går fort så jag får komma hem och i säng tidigt.


Lördag:
Lördagen gick i hundutställningens tecken. Jag ställde Dorika på Svenska Newfoundlandshundklubbens valputställning i Sollentuna. 25 vinthundar var anmälda för domaren Karl-Erik Johansson. Dorika blev BIR-valp med HP och fin kritik, enda nedslaget var att hon inte bör bli större men det är jag redan medveten om. Stannar hon nu blir hon utmärkt :) Dock behöver hon få mer vana på utställning. Hon rörde sig bra och stod fint på bordet men att stå på marken var inge kul alls, då ville hon hellre klättra i mitt knä, träning träning. Just nu har jag inte kritiklappen framme så den får vänta, inga bilder har jag heller. De fotade dock varje BIR-hund så kanske kommer det bild senare.

Jag hade med mig lite halsband också vilket var uppskattat och kul. Dorika fick pröva ett nytt färskfoder (musch) som är finskt. Mycket gott tyckte hon. Sedan var dagen nästan slut och vi åkte hem, åt middag med delar av familjen och sen hem till soffan så trötta som vi var.


Söndag:
Uppe med tuppen, nej inte alls. Vi tog lite sovmorgon och sen en sväng till Önsta-gryta hagen tillsammans med Suvi, Boy och Movitz. Vi träffade även en liten terrier som de fick busa med.


Dorika


Movitz och Dorika


Nästan hela gänget, och ja Belle är "naken", hon gillar inte att ha täcke när hon springer omkring, då klär hon av sig.

Suvi har fotat bilderna på hundarna, som vanligt :)


Därefter blev det lunch på Erikslund på restaurang Tzatziki. Jag åt giros med pommes och tzatziki, gott och personalen var trevlig. En snabbis in på arken och scrapbook affären blev det också. På arken köpte vi en kräm till Movitz lilla fläck och jag hittade en ät långsamt leksak för 50:- men tyvärr har mina tossingar för små nosar så det går inte så långsamt och är ingen utmaning att få upp godis/mat ur den. Hittade också en säng som jag inte kunde motstå.

Såhär ser den ut.
 
Efter att jag lämnat hem Suvi och pojkarna vilade vi en stund, min rygg var lite ledsen men blev glad igen efter en stunds vila. På kvällen blev det inte så mycket gjort heller men lite sådana där måsten.
 
Kattungarna växer och frodas.
 
Några gamla bilder från i torsdags.
Hela gänget 1 dag gamla.
 
Mörk pojke
 
Ljus pojke
 
Tjejen
 
Nyare bilder på bebbarna kommer.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar