lördag 28 januari 2012

Chiharu har flyttat

Idag var det Chiharus tur att flytta. Jag har redan fått liten rapport och bild på sötnosen i nya hemmet. Det finns mycket spännande hos Gaby och Ove för Chiharu, eller Mimmi som hon kommer kallas om de inte ändrar sig. Namn är ju lite svårt, det ska kännas bra och passa till hunden. namnet i stamtavlan är ju bara för uppfödarens och resultatlistors skull. Även om många av mina hundar har namn från stamtavlor eller varianter av de namnen.

Bild på Chiharu/Mimmi.

Visst ser hon riktigt glad ut :) mitt lilla hjärta.

Det var ett trevligt besök och Gaby och Ove kom inte tomhämta hit heller, jag fick en så fin tavla med två italienare som motiv, bild kommer när den sitter på väggen och sen lite färska ägg (höns och vaktel) så underbart. Det är verkligen skillnad på ägg och ägg. Under mina skolår på Säby blev vi bortskämda med färska ägg, butiksägg är inte alls i närheten. Tack så mycket för besök och pussa mycket på den lilla prinsessan. Lite tomt blev det allt här hemma trots att de tre små sessorna är kvar.

Några har frågat om Chiharus och Chies färg är farlig för dem. Svaret är att färgen absolut inte är något dåligt men att den inte är önskvärd inom rasen. Italienare ska vara enfärgade i svart, grått eller isabell. Vitt är tillåtet på tassar och bringa. Tan, brindle och liknande är fel inom utställning och avel men påverkar inte hunden. I Sverige och övriga länder som tillhör FCI får italienare endast ha liite vitt. I ex England och USA tillåts vitt i alla mängder. Som sällskapshundar är Chie och Chiharu perfekta och de har ett underbart sätt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar