lördag 7 januari 2012

6 veckor imorgon

Eftersom vi hade besök idag med bra kamera fick vi lite hjälp med ståbilder för veckan om än en dag för tidigt :) Tack Suvi för hjälpen.

Först till salu flickorna

Chizuru, 6 veckor 1215gram


Chie, 6 veckor 1116gram



och resten av gänget.

Chiharu, 6 veckor, 1040gram


Chiaki, 6 veckor, 1173gram



 Chiyo, 6 veckor, 1206gram


Så söta små änglar. Idag har de små haft besök av lite vänner och träffat barn för första gången i sina korta liv. Barn var jättekul och valparna fann sig i att bli lyfta, hållda och busade med. Tror de hade jättekul och trötta blev de också.

De stora hundarna (minus Lena) och jag har idag varit på kort hundpromenad och bus i Kungsbyn. Jag har lite bilder i kameran som jag ska fixa med imorgon tänkte jag. I Kungsbyn blev vi ett gäng hundar, när vi kom dit var det redan ett gäng ridgebacks och blandraser (tror jag) där och med vårat gäng så bidrog vi med två whippets, två cirnecos och två italienare. Trots det kalla vädret hade hundarna rätt skoj och Kita kommer som ett skott på inkallning och hon höll sig hela tiden runt hundarna och människorna, drog inte iväg något alls så jag tror inte ens hon visste att det fanns ett staket. Lestra var lika duktig hon :)

När Suvi ändå fotade passade jag på att få ståbilder på både Kita och Lestra. De är friställda på bilderna och det blev rätt bra.

Lestra 3,5 månad gammal.

Kita strax över 6 månader.

Sittbild på Kita.


Kattnytt: Shiro har fått hit sin andra flickvän och hans första tjej ser ut att vara dräktig. Moon och Vera strosar runt här hemma och det är så kul att se dem umgås med valparna.

Det var allt för idag.

2 kommentarer:

  1. Så söta valparna är och Kita ser verkligen elegant ut!

    SvaraRadera
  2. Vilka fina valpar!!!! Åh så söta :)
    Har Lestra hittat ett nytt hem än? Hälsningar Ilnara

    SvaraRadera