fredag 23 september 2011

Valparna, bilder!!!!!

Natten har varit rätt lugn men en del pipande har det varit ifrån lådan. Agata är väldigt nöjd med sina små men vill inte dela med sig av dem alls. De andra fyrbenta här hemma får hålla sig på avstånd just nu, det brukar ju vara så första dagarna när man är ny mamma. Jag därmot får göra vad jag vill med bebisarna. Idag har jag vägt, fotat och skrivit beskrivningar av dem. De har sina små "halsband" men vill gärna slippa dem så nu har jag skrivit upp kännetecken för alla valparna.

Mamma Agata med sina små, foto taget igår kväll/natt.

Nummer ett med lila band, tik, födelsevikt 288g, vikt imorse 305g

Nummer två en hane med rött band, födelsevikt 298g och vikt idag 327g

Nummer tre en hane med gult band, födelsevikt 272g och vikt idag 298g

Nummer fyra en tik med svart band, hon hade en födelsevikt på 272g och väger idag 290g.

Nummer fem en tik till med rosa band, födelsevikt 280g och vikt idag 305g

Sist men störst, en hane med grått band. Han hade en födelsevikt på 327g och vägde imorse 344g

3 pojkar (hanar) och 3 flickor (tikar), alla har gått upp väldigt bra från sin födelsevikt. Pigga och krya hela högen. Själv studsar jag runt på små rosa moln av glädje över att allt gick så bra. Men det är ju också lugnet före stormen, om några veckor kommer dessa små inta köket som sex små stormvindar :) Men ack så härligt.

2 kommentarer:

  1. hihiii så bedårande små oformliga klimpar ;-D
    Vilken perfekt fördelning också - tre/ tre! och vad de ökat i vikt sedan igår! Ha en mysig dag tillsammans!

    SvaraRadera