torsdag 15 september 2011

En vecka kvar

Ja om drygt en vecka har Agata beräknad födsel, jag är så nyfiken på vem/vilka som döljer sig där i magen. Tänk så lång en vecka kan kännas men vi har ju iaf klarat av 8 veckor sedan parning.

Alla katterna här hemma är badade och fina inför helgens utställning i Vilstahallen, Eskilstuna. Var ju ett tag sedan vi ställde så det ska bli kul att komma ut. Ashton satsar ju på sin IC titel, ett cert kvar och för Vera och Moon hoppas vi på deras första. Shiro är fortfarande "bebis" och tur är väl det med tanke på hans växtspurt, han är så slynglig i hela han, en en bra bedömning hoppas vi på iaf.

Lena och Belle åker på "kollo" över helgen hem till Raija med familj och Agata ska ha hemmavakt eftersom hon inte får/ska åka bil så här nära inpå förlossningen. Underbart med vänner som ställer upp och hjälper till.

Idag och igår har jag faktiskt jobbat några timmar, vikarie på en för mig ny skola. Det var spännande att vara vikarie på gymnasiet på fordonsprogrammet, något jag aldrig trodde jag skulle göra men allt går. Träffade dessutom på en gammal elev från SFI som jag inte sett sedan jag slutade, inte vad man förväntar sig när man är och jobbar på en ny skola. Det är något visst med att träffa elever man haft, man får lite koll på vad de gjort sedan man lämnade dem osv. Den här eleven har verkligen kommit någon vart vilket känns kul att få veta. Nu hoppas jag att jag gjorde ett gott intryck så jag får komma tillbaka till skolan igen, är iaf kul att kunna lägga ytterligare en merit till "portföljen".

Imorgon blir det städ och plock för hela slanten och nu lockar sängen, natti natti.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar