fredag 9 september 2011

Tillbaka

Usch, har legat sjuk med en jobbig förkylning. Där fick jag för att jag besökte en skola precis efter skolstart när det är massor av bacillusker i luften. Men jag börjar bli människa igen, idag känner jag mig faktiskt riktigt pigg.

Magbilder på Agata kommer här, först från förra veckan.

6 veckor minus 1 dag från parning

7 veckor från parning
det går att känna små små rörelser i magen....... :)

Det är rätt stor skillnad på bara en vecka, ffa midjemåttet som inte riktigt syns bra på bild men man ser ju att magen gått längre ner. Två veckor kvar, oh vad jag längtar tills de små kommer ut, är så nyfiken på dem.

Har dock insett att det finns ett problem, min valplåda funkar utmärkt i storlek men ingången är gjord för italienare, mao Agata har inte en chans att komma in utan att hoppa. Ska se om min pappa kan hjälpa till att fixa detta innan han åker på semester eller om jag får försöka själv. Agata själv tar allt med ro just nu, strosar bara runt när vi är ute och vill helst inte gå många meter hemifrån. Inne sover hon mest hela tiden, hon flyttar sig mellan sängen, soffan och korgen i köket. Ibland väljer hon nån matta också, just nu i skrivande stund sover hon djupt i soffan.

De andra då... Ja Belle är nog rätt uttråka efter en vecka med sjuk matte, ska försöka komma till skott och ut och gå med henne och Lena själva så vi får lite motion. Vill inte besöka några hundhagar pga smittorisken så den här sjukdomsveckan har varit extra tråkig. Lena är som vanligt, bryr sig inte så mkt om att vi är lågaktiva däremot försöker hon få Agata att flytta på sig när Agata tagit nån av Lenas platser (de hon anser är hennes). Lena skäller till och Agata bara tittar på henne som att jaha och vad vill du och sedan fortsätter Agata med sitt. Lena kan se så upprörd ut :)

Nästa helg är det kattutställning och debut för Vera och andra utställningen för Shiro, undrar just hur det ska gå. Är ju ett tag sedan Shiro var iväg och han börjar ju komma upp i en jobbig ålder. SprattelShiro kommer säkert utmana sin assistent då det är en assistentburen utställning. Själv hoppas jag hitta hundvakt så jag kan åka dit och jobba.

Halsband, inser att jag missat lägga upp halsbanden också, funderar på en egen blogg med kategorier men jag bjuder iaf en bild på några av de senaste. Jag tar emot beställningar vid intresse, pris från 100:-


Smala halvstryp typ till valp mkt liten hund.

Större halvstryp, svart fuskskinn och dekorativ tygdekor.

Ett till halvstryp med fuskskinn och dekorativtygdekor.

Halvstryp, svart fuskskinn med spetsdekor.

Halvstryp, kedja. Brunt fuskskinn och dekorband med pärlor.

1 kommentar: