söndag 13 mars 2011

Nu är helgen slut

och det har varit en bra helg med ett enda minus. Gårdagens vinthundsträff var underbar, det kom 8 ÅTTA borzoier dit, Sputniks uppfödare var nämligen där och hade med sig ett gäng. Alla funkade utmärkt ihop och hade kul och jag fick mitt borzoibehov fyllt för minst ett par veckor framåt, de är så vackra och tikarna var faktiskt inte så himla stora. Nån gång ska vi ha en alldeles egen borzoi, den saken är klar.

Helgens minus kom faktiskt innan vinthundsträffen, jag, Suvi och våra hundar var i hagen och väntade på de andra när en mkt stor och inte allt för till synes vänligt sinnad schäfer kom dragandes med två män. Lena är inte direkt förtjust i schäfrar och den här kändes inte alls trygg och stabil. Dessa män var på väg att gå rakt in i hagen utan att fråga eller ens säga hej. Jag stoppar dem med att jag tror inte det kommer fungera (Lena var väldigt upprörd) och får då till svar att han skiter i det. SUCK. Det hela urartade från männens sida som knappast kan ha varit nyktra eller haft alla hästar hemma. Varför utstätta sin egen och andras hundar för obehag bara för att man anser sig ha rätt till att gå var man vill. Var har hänsyn och förståelse tagit vägen. Jag såg framför mig hur den här uppstressade schäfer får ett tokryck och skadar våra små italienare. Hade männen gått att prata med hade vi ju kunnat gå ur hagen en stund, deras hund hade fått röja av sig och så hade vi kunnat gå in efter dem, vi som nu hade fler hundar som vi vet funkar ihop. Men dessa män gick inte att kommunicera med, väldigt trist.

Dagen blev dock genast bättre av alla trevliga vinthundsmänniskor som slöt upp på vår träff. Det kom även en mellanpinscher som lekte bra med de andra hundarna och senare även en svart schäferblandning (som Lena inte alls brydde sig om, imponerande nog) och sist en amstaff (tror jag). Nära två timmar hade våra hundar jättekul och vi var totalt runt 20 hundar på plats med hussar och mattar.

Jag tog en massa bilder men har inte hunnit/orkat få in dem i datorn.

Sen blev det hem en stund för lite tillfixande, lunch och så var det dags att åka och fira syrran. Jag fick använda mina julklappsskor för första gången och det gick bra men ruskigt vad golvet på restuarangen var halt, halkade till i mina nya fina skor såklart och hamnade på golvet. Klackarna blir väl bättre hoppas jag... Ute var det lugnt att gå i dem men där finns väl mer grepp. Underbart god mat som vanligt på Jensens och efter så blev det efterrätt hemma hos mamma, chokladtårta som syrran valt ut samt lite utdelning av presenter.

Idag har vi tagit det lugnt, fixat med syrrans klänning, varit ute i det inte allt för roliga vädret och avslutat kvällen i soffan :)

Imorgon väntar jobb igen och förkylningen känns faktiskt nästan helt ok, lite snuva och hosta bara. Får låta bli att springa runt bara.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar