lördag 12 mars 2011

En del har hänt under veckan

Peggy min fina bil är lagad, det var det felet som vi trodde nämligen ljusomställningsdosan (tror jag det heter), iaf hittade pappa en ny (begagnad) och allt fungerade fin fint när vi bytte och inte blev det dyrt heller. Pappa skulle få betala 200:- (bra med vänner) hade jag köpt den själv hade det gått på mer kan jag lova.

Första delen av veckan var det jobb på tapeten men på tisdagskvällen blev jag dålig men tog mig till jobbet ändå på onsdagen. Självklart superdålig på eftermiddagen/torsdagen/fredagen. Idag lördag mår jag bättre men inte bra. allt beror troligen på att när jag var dåligt för två veckor sedan tog jag det inte lugnt och har varit i farten ända sedan dess utan ordentlig vila och dessutom är ju min jobbmiljö rätt utsatt. Men men det är bara att ta nya tag.

I tisdags för att hoppa tillbaka lite så ringde mamma som då jobbade på rekryteringmässan om att jag måste dit och träffa en kille. Blev en sådär hastig och lustig intervju till ett jobb, får se om det blir något av det eller inte. Superintressant jobb iaf.

Idag är det lördag och vinthundsträff :) ingen löper och det innebär att båda mina tjejer kan få komma ut och ha lite kul. Ikväll ska vi fira syrran som fyller 18 på tisdag, vi får ta det idag för brorsan åker ju tillbaka till skolan imorgon om jag inte minns fel. Nästa vecka har hon fest på Silk här i stan (tror jag det var). Jag har lovat att vara fyllechaffis för de som behöver så jag kommer inte parta loss, känner inget behov av party party direkt ihop med ett gäng 18-åringar (och därikring), sorry syrran vi firar ikväll istället. Måste mao slå in hennes ena present, den andra är ju klänningen som jag syr åt henne.

Ska lägga upp lite foton också, har ju stickat vantar åt brorsan som jag inte fotat vilket jag måste komma ihåg att göra innan jag ger dem till honom, Mitt första försök till vantar är ok, tummarna är lite för stora tror jag dock men övning ger färdighet. Ska nog sticka ett par likadana till mig tror jag.

Nu måste vi kicka igång dagen ordentligt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar