torsdag 20 januari 2011

Träning

Imorse fick Lena hjärnsläpp och sprang fram till en hund och matte, min Lena... Jag blev helt paff, hon gör ALDRIG så eller ja inte sedan hon var väldigt ung. Såklart gjorde hon inget mer än skällde typ två skall men hon vet att hon inte får gå fram till andra hundar när hon är lös utan att jag ger ett varsågod eller ok. Jag kunde ha förväntat mig det av Belle men inte av Lena. Detta resulterade i att vi drog upp träningen ett snäpp för Belle och inkluderade Lena. De får gå lösa men ska komma på ett kom, just nu tränar vi med godis så att vi får in det snabbt, för att sedan succesivt ta bort godiset. Fram till nu har Belle varit jätteduktig, såklart är hon liten och ibland har hon inte tid att komma direkt men såfort jag nu tog fram godiset igen var det en annan femma, hon ville nästan inte ens gå ifrån mig. De är verkligen lättmotiverade med rätt motiversingverktyg läs GODIS!!!!!

Annat här hemma då, igår hade vi besök av delar av familjen för lite middag, trevligt att få vara den som bjuder ibland. Idag kom pappa över och kollade över Bonnie (min moppe) som idag bytte ägare. Eftersom jag numera har Peggy (bilen) så känns det så onödigt att ha en moppe stå utan att nån använder den. Syrran fyller ju 18 i mars ( trot eller ej, min lillasyster börjar bli gammal men själv är jag väl knappt mer än 20 eller?) och hon vägrar åka moppe, det förstör håret vet ni :) eller hur det nu var. Om du läser detta så vet du att jag älskar dig lilla söta syster <3

Det har blivit en del jobb den här veckan också, vissa dar lite mer och andra bara några timmar, som i tisdags bara två timmar men ändå. Lite skolarbete har det hunnits med också, idag satt jag och C och fixade med de kommentarer vi fick på responslektionen förra veckan. Vi blev klara på en timme och imorgon skickas den in till våra lärare och så hoppas vi de blir nöjda. Har en liten uppgift jag måste skriva på också som ska vara klar senast tisdag, har bara lite taskigt med inspiration men den kommer.

Fixade lite med katternas klösträd igår, de har en hängande grotta en bit från golvet som ingen vill använda så igår tog jag bort den och placerade en takkorg därunder istället vilket blev väldigt poppis och uppskattat av både Belle och katterna. Lena hon sover ju högre upp.... ja fast hon är en hund. Den tråkiga kojan som ingen bryr sig om placerades på golvet för att plockas ut till förrådet och vad hände då. Jo Moon och Vera har lekt med den där kojan nonstop (ja så känns det) ända sedan igår så jag funderar på att behålla den inne men ställa den på ett lekanpassat ställe. Katternas matplats är också flyttad, tror det blir mkt bättre nu när den står på min expedithylla i köket dessutom fick jag plats med två korgar där också. Idag när jag lagade mat låg alla katterna på expedithyllan i korgarna och hundarna i korgarna på golvet. Så sött :)

Imorgon är det en speciell dag... Gissa vad :)

Svar kommer imorgon.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar