onsdag 10 november 2010

Usch för snö och vinter

igår kom den förhatliga snön och inte i måttlig mängd heller, det är säkert mellan en och två dm ute. Idag grävde jag fram bilen, fick på vinterdäcken och packade in en borste. Ska skaffa mig en liten skyffel/spade också att ha i bilen och kanske nån lina ifall man nu skulle åka i ett dike och behöva hjälp upp. Nu tar jag det visserligen lugnt och försiktigt på vägarna men det kan alltid hända saker och folk runtomkring verkar tro det är sommar.

Igår hade hundarna tokryck i snön innan Lena kom ihåg hur äcklig den är och Belle insåg ungefär detsamma.

Belle har blandade känslor över snön, den är både äcklig och rolig. Idag när temperaturen var lite högre och det inte blåste undersökte hon snön mycket noga, hon nosade, buffade, slickade och tuggade på den. Ja förutom att gå i den då och även göra några skutt.hon upptäckte även att det var halt ute, hon har halkat och ramlat ett par gånger men hon lär sig. Lena som är van vid snö bryr sig inte så mkt, hon visar att hon inte är direkt glad i snön men inte mer.

Bilder får komma när jag orkar släpa med kameran ut... Jag är ingen snömänniska alls.

1 kommentar: