onsdag 24 november 2010

Ja vad händer

Det är kallt som bara den ute, det blåser och då och då kommer det ner snö. Vintern är här på riktigt mao och idag är det en månad kvar till julafton. Ser vi fram emot det, nja inte direkt i år lockar inte julen som andra år varför är lite oklart. Har lite funderingar kring julklappar, vissa är lättare och andra är betydligt svårare och jag brukar fundera rätt mkt tills alla är inköpta och färdiga.

Hundarna trivs bäst inne även om Belle och Lena gärna tar ett varv på nån gräsplan då och då men det blir korta turer med tanke på kylan. De är dock väl förberedda med både overall och vindtäta täcken när det behövs. Imorgon planerar jag att ta med mig Lena på lite utställningsträning, det är drop in hos Lupus foder med Gerard O'Shea. Det ska bli spännande och så är det såklart supernyttig träning.

Belle växer som ogräs även om det verkar som att hon avstannat vilket jag hoppas, hon behöver inte alls bli större nu iaf inte mkt större. Hon blir allt duktigare på allt. I måndags fyllde hon fyra månader och nästa helg gör hon debut i utställningsringen.

Nästa vecka kommer Vera äntligen hem som jag kanske skrivit tidigare, Vera är iaf en cornish bebis från Finland som vi får i utbyte mot Moons bror som flyttade dit i somras. Ska bli spännande att träffa henne, hon har mkt fina föräldrar och bra blod. Det ska också bli trevligt att få komma bort ett dygn och bara slappa och ha det bra.

1 kommentar:

  1. hu ja det är verkligen vinter och mer skall det tydligen bli! Vad enormt roligt att få gå på utställningsträning för Gerard O`Shea!! Superspännande! Och spännande med lilla Belles utställningsdebut! Lycka Till och nya lilla Vera låter väldigt söt, tycker jag!

    SvaraRadera