tisdag 30 november 2010

Önskar mig fler timmar per dygn

dagarna räcker inte till allt man vill och behöver göra och det känns inte riktigt bra men det är bara att planera bättre så löser det sig förhoppningsvis. Vad har hänt sedan sist då?

Inez har flyttat och det går bra, redan samma kväll fick jag ett sött mms med bild på Inez i knät på en av sina nya familjemedlemmar och det känns så bra.

Jag och Lena har varit på handlerkurs för Gerard O'Shea, Lupus här i stan har ordnat med drop in träning ett par gånger innan stora sthlm som bytt namn men för mig kommer det alltid heta stora sthlm. Hur som så var första träffen i tordags och jag måste säga att det var otroligt intressant och lärorikt, tre timmar intensiv träning och sedan var vi slut både Lena och jag :) Vi har tränat en del på vad vi lärde oss och vi gör framsteg. Tyvärr kommer vi missa gång nummer två som är på torsdag pga att jag inte är hemma utan på väg till Finland för att hämta Vera. Men gång tre ska vi gå igen, det är min julklapp till mig själv.

Kylan håller i sig och hundarna är nästan omöjliga att pälsa på, de fryser om tassar och ben efter bara ett par minuter ute så det är korta turer ute som gäller. Belle är iaf väldigt duktig med att göra ute trots kylan, nån olycka händer fortfarande inne men jag misstänker att oavsett hur mkt jag springer får vi dras med nån olycka då och då nu under vintern. Lena har gått i ide mode och vill helst ligga under ett täcke eller filt hela tiden om man inte räknar med när hon ska sova i katternas korg på klätterställningen. Moon diar fortfarande på Lena så det är tur att vi inte har nån off utställning på g just nu.

I söndags ställde jag och mamma upp och visade katter på djurmagazinet på erikslund här i stan. De hade lite ont om katter så vi åkte dit med tre. Belle och Lena var med en stund och när de var trötta stoppade jag in dem i buren bredvid katterna vilket resulterade i att Moon försökte bryta sig in till hundarna så jag fick flytta henne in till hundarna istället. Tänk vilka ögon alla människor gjorde och att det fortfarande finns de som tror att katt och hund inte går ihop. Belle reagerade inte alls på att sitta i bur en kort stund vilket bådar gott inför helgens utställning eftersom de nog får sitta i bur lite under dagen.

Jag och syrran jobbar på att få ihop julklappar till alla i familjen, vi har bestämt vad alla ska få utom en där är det lite klurigt men vi kommer nog på nått. Vi har även börjat köpa hem juklappar och det känns bra att vara ute i hyffsat god tid.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar