söndag 2 december 2012

Lite filmer från Önsta-Gryta

Igår var vi till Önsta-Gryta för lite hagbus. -7 grader gjorde att det inte blev nån längre stund innan de små blev frusna och ville hem till värmen. Vi var 6 italienare på plats och en stund hade vi besök av en collie som Belle inte var så förtjst i. Denki som flyttade i fredags kom också, hon kallas numera för Zelda. Suvi hade som vanligt kameran i högsta hugg så om ni är nyfikna finns det två små korta filmer från gårdagen att kika på.

http://youtu.be/obkDYs0PAuU

http://www.youtube.com/watch?v=Tek-pqmUuV8&feature=share&list=UUMXJVKOpI4Dzj1IFxo6Mowg

Det är lite tomt här hemma utan Denki/Zelda men så är det alltid när valpar flyttar oavsett om de är små eller stora.

Igår var vi även ute och handlade lite och socialtränade Dorika. Vi besökte djurmagazinet på Erikslund där vi köpte lite gottis och lät Dorika träffa en liten pälshund som en vän nyligen fått hem. Passade på att köpa lotter i deras kattens dag lotteri. Tog fyra lotter och vann på två :) 10kg royal canin kattfoder och 10kg kattsand. Perfekt :) Båda går ju åt när man har katt. Men det kändes nästan lite pinsamt att köpa gottis och lotter för en hundring och gå därifrån med vinster för närmare en tusenlapp.

Idag är det KALLT det har inte blivit långa stunder ute och hundarna sover helst djupt nedbäddade i soffan/sängen. Jag har sytt lite också, varsitt pälshalsband åt tjejerna. Alla med grått foder men med olika band. Dorika fick fortsätta med babyrosa, Lena fick cerise och Belle rött. Bild kommer.

Imorgon är jag ledig och vi ska göra lite blandat, de har lovat närmare -15 grade imorgon så det lär nog inte bli nå hagbus vilket jag hoppats på. Måste sy lite mer vinterkläder känns det som, iaf med tanke på hur vintern har börjat.

2 kommentarer:

  1. Det var verkligen härligt att se hundarna leka så där! Men frös inte Belle utan täcke?!? För mig var det också en överraskning att de hoppar som rådjur när de springer... det visste jag inte att hundar gjorde.

    Nospussar till alla fyrfotingarna och kram till mattarna! från sr. Carina, klosterkatternas tjänarinna.

    PS. Har du fått klart för dig huruvida Vera är dräktig eller ej? DS.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Belle gillar inte att ha täcke när hon springer, då får jag gå och leta efter det. Så jag brukar ta av det när hon springer och när hon får koppel så sätter jag på täcket igen. De har verkligen ett speciellt sätt att springa :)

      Vera ser dräktig ut och jag tycker hon börjat fylla ut lite i magen. Så vi hoppas. Mamma ska få känna på henne om nån vecka eller så.

      //Michelle

      Radera