torsdag 21 april 2011

Sedan sist

Söndagens utställning var roligare än på länge. Jag fick gå assistent hos en domarelev som gjorde en parallellbedömning dvs hon dömde samma katter som en annan domare. Jag fick gosa med några underbara bengalbebisar och en rysshane. Blev inte så mkt att bära eftersom det var en bära-själv utställning. I BIS:en fick jag dock bära både semi-långhår och korthår. Ashton visades för en för mig ny domare och fick Ex2 efter en hona med bättre päls, helt rätt dömt dem emellan med deras dagskondition. Ashton var inte särskilt glad, två dagar var lite mkt för henne efter det långa uppehållet. Vi får se hur det går imorgon i Nyköping för henne.

Under veckan har jag varit ledig och jag har försökt komma ikapp med en del som legat och skräpat, har gått sådär om jag ska vara helt ärlig men det är bättre än inget.

Nu är det påsk, imorgon kommer Eva över med Raija som ska vara här till lördag kväll nån gång. Ska bli intressant. Raija ska då få med sin nya dragsele hem, hoppas hon blir nöjd med den. På söndag är det påskhundsträff för alla som är trötta på allt påskfirande, vi lär åka dit. Under helgen måste vi även fira mamma som fyller år idag.

Idag blev det en tur till djuraffären för att köpa hundmat, fick kupong av Eukanuba (köp 2 betala för 1) så jag passade på att köpa hem en säck adult och en säck puppy. Råkade ta ett varv därinne och fick se att de sålde trimbord för 890:- komplett med galge, hjul, dragstång. Det enda som fattades var en sådan där stropp (halsband). Ord pris låg på närmare 2000:- så det kändes som ett kap, jag har ju kikat på trimbord i många år men inte kommit till skott. Visst det här var ganska stort men jaja, bättre det än för litet. Det passar även till Agata. Är så nöjd även om jag får hålla igen under månaden.

Trängdes i affären för att köpa hem mat också och träffade på en gammal bekant, trevligt. Nu är iaf helgen räddad vad gäller mat mm, inga besök i affärer behövs jipppiiiii :)

Har lite ideer på saker som ska sys, hoppas få tid under påsken innan jobb mm drar igång igen. Ska bla sy ett joggingbälte som jag hoppas blir bra. Kan vara bra att ha händerna fria ibland men de bälten som säljs är så klumpiga och mer anpassade till större hundar (tunga som drar). Mina drar ju inte (så mkt med undantag Belle och hennes trots just nu) så jag vill ha ett enkelt och smidigt bälte istället och varför inte sy ett eget så det blir precis som jag vill ha det. Har även fått hem en helt underbar bit fuskpäls (mink) som ska bli till något. Nästa vecka hoppas jag få hem ett mönster på hundtröja som ska passa tjejerna ev m lite justeringar men alltid enklare att sy utifrån ett mönster när man gör något nytt.

Jag ska ta och fota trimbordet när jag har tid också.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar