fredag 8 april 2011

Lååång vecka

Den här veckan har känts så lång, under veckan har nästan all kvarvarande snö och is försvunnit och vårt berg går att gå på överallt nu. Belle älskar berget, hon flyger fram, testar sin balans och undersöker allt som går. Hon har även försökt få mig och Lena att gå ner från berget från den brantaste sidan som är typ vertikal, inget jag och Lena ger oss på. Tjejerna har även fått springa av sig rejält på olika ställen och båda njuter av att få sträcka ut utan att halka på is eller ramla ner genom snö. Belle blir bara snabbare och snabbare, jag bara måste se till att testa henne på bana eller lc och se vad hon går för. Enda nackdelen är att Belle än helt saknar intresse för saker som rör sig, visst hon hänger på Lena men går aldrig igång själv på löv, fåglar, katter eller liknande när vi är ute. Men man får väl testa och se.

Imorgon har jag lyckats dubbelboka mig med både möte och vinthundsträff ute i Kungsbyn, nu prioriteras mötet men det blir troligen en sväng till Kungsbyn på söndag istället. Vi får då sällskap av Boy och hans matte så lite vinthundsbus blir det väl. Lenas löp är över och jag hoppas hon inte luktar allt för gott så hanarna blir tossiga.

Idag blev det en sväng till IKEA på Hälla för sista gången, de ska ju flytta till Erikslund och nu har de rea med stora bokstäver. Idag 50% på ALLT i hela butiken, jag köpte lite smått och gott men mkt som jag ville ha var slut såklart (kanske lika bra). Men två mattor till badrummet, batterier, två möss (leksaker), en låda till hyllan i köket och om det var något mer kom med hem. Efter IKEA blev det ensväng till Citygross som öppnade i onsdags, fräscht och fint såklart och en del bra priser. Blir nog fler turer dit. På onsdag nästa vecka öppnar IKEA bredvid citygross, ska bli spännande att se nya IKEA och om det blir så mkt bättre som de säger att det ska bli. De har iaf lovat att utbudet ska bli större vilket är trevligt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar