lördag 26 juli 2014

Utställning i Tammsvik

Imorse åkte jag och Åsa till Tammsvik och SVVKs utställning. Med oss hade vi Emi, Miri, Dorika och Felix. Dagen började skönt men det blev snabbt väldigt varmt. Resultatet för dem små blev samma som förra helgen.

Felix blev BIR-valp och Miri BIM-valp med fina kritiker. Pga värmen och Dorikas dagskondition så tog jag beslutet att dra henne från bedömningen så att vi kunde svalka av allihop och åka hem.

Felix kritik
Black, good show condition masculine elegant with fine bone but also sound dog. Typical head, flat skull, good ear, neck & topline. Correct front & rear action.
HP
BIR-valp

Miris kritik
Feminine, fine bone, round dark eyes, correct front & feet. orrectly laid back shoulders. Good topline. Correct hind angulations. 8 months moves with enough drive although the front is not so steady
HP
BIM-valp

Som vanligt är Miri lite ofokuserad när hon ska röra sig men det kommer, det går bättre och bättre. Felix rörde sig fantastiskt fint som vanligt. Domaren verkade gilla båda valparna väldigt mycket och det märktes när vi såg de vuxna hanarnas bedömning medan vi plockade ihop att han var kräsen, både good och very good delades ut. Om jag såg rätt var det bara en hane som fick excellent med CK.

Finalen är imorgon eftersom det är en vinthundsutställning men om Felix kommer delta är inte klart än.

Jag är iaf stolt över mina små valpar :)

När vi kom hem somnade hela tjejhögen i soffan ute och först på sena eftermiddagen ville de ut och röra på sig.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar