fredag 5 juli 2013

A-kullen 5 år i måndags

Att D-kullen fyllde år i söndags kan ni ju se i förra inlägget. Men när det i måndags var dags för A-kullen att fylla år, ja då kom jag bara ihåg att uppdatera facebook :/ men här kommer ett försenat grattis till de fina pojkarna i A-kullen.

Här var pojkarna inte så stöddiga :)
Tänk vad tiden går fort.
 
 
Bild lånad från pojkarnas ägare.
Här kan två av killarna ses i vuxen ålder. Abe och Aka som hemma kallas Kompis och Brorsan. Kompis är ju även pappa till C-kullen.
 
 
Sen har det varit en händelselös vecka kan jag tycka. Ja det vill säga fram till igår när vi var till veterinären x2.
På morgonen packade vi ihop oss och åkte till Strömsholm. Det första som händer är att jag får veta att de ligger 30min efter i tid. Så de kan hända att vi får vänta lite.
 
Vi fick komma in och träffa veterinären som klämde igenom Dorika, konstaterade att hon går utan några som helst problem och att det ser fint ut (utanpå dvs). Sen fick Dorika en spruta så hon blev trötter (lättare att röntga benet då). Sen bar det av in på röntgen (efter en massa väntande). Det blev två bilder och sen fick vi sitta och vänta på att veterinären skulle ha tid att titta. Då visade det sig att ena bilden bara visade plattan i benet och inte själva skelettet så då var det bara att ta fler bilder. Ja så kan det gå. Sen kom ju då veterinären som tittat på benet. Själva brottet är helt läkt och ser fint ut. Dock så har Dorika en liten punkt där benet är lite svagare, det beror som veterinären sa på plattan. Har vi tur växer det på sig inom ett par veckor men om inte vill de ta bort plattan. Måste plattan bort handlar det om ca 2månader i gips för lilltjejen och rehab efter det. Med andra ord så hoppas jag innerligt att benet växer på sig.
Det positiva är iaf att nu får Dorika promenera för glatta livet. Hon ska röra sig så normalt som möjligt (nu för att vara hund, inte italiensk vinthund). Hon ska inte rusa omkring eller hoppa men promenera får vi göra nästan hur mycket som helst. Helst ska vi gå flera halvlånga/långa promenader om dagen.
Då jag har semester från och med nästa vecka så kan jag lägga min planering helt runt Dorika de kommande 4v. Här ska promeneras och hoppas på att benet växer på sig.
 
Håll gärna tummarna för att Dorika slipper en operation till.

Här ligger Dorika lite lätt drogad och väntar på röntgen. Hon fick en filt senare också.
 
Medan vi satt och väntade kom det två killar och frågade om de fick ta lite bilder på Dorika. Som många vet görs det ju en serie som heter Djurakuten på 3:an. De här killarna var där för att fota/filma mellan  inslag eller vad man ska kalla det. Så de fotade/filmade Dorika som sussade i mitt knä och sen i korgen. Det kanske kommer med på TV, men absolut inte säkert. Med killarna höll på jagade Lena flugor och var inte still många sekunder.
 
 
Efter Strömsholm åkte jag förbi Martina och plockade upp Cooper (Nattsmygarn Daigo Dariya) för på kvällen var det dags för stick i pälsen :) Några timmar fick Cooper husera hos Suvi med Boy, Movitz och Tails.
 
Lite bilder blev det också.

Titta Cooper den lilla räkan har blivit en vuxen kille. Lika hög som Movitz nu (men längre hals)

Jag och pojkarna

Örontvätt pågår, var god stör ej.....
 
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar